Ce se întâmplă când trei creative din publicitate, pe deasupra și prietene bune, se întâlnesc și deapănă amintiri din copilăria trăită la țară, în ograda bunicilor mereu plină de tot felul de orătănii simpatice? Se întâmplă Ograda SRL, un proiect inedit de modă rezumat simplu „mușama de purtat pe spate”.

Cum a început totul
Nadejda Ghilca, Andreea Pîrvu și Irina Szellelki sunt cele trei prietene și inițiatoare ale proiectului vestimentar Ograda SRL care a debutat în plină pandemie, în decembrie 2020. Ideea a venit puțin mai devreme, plecând de la o remarcă a unei alte colege de birou despre cât de faină ar fi ideea să aibă tricouri cu poza pisicilor de acasă, ca astfel să le poată vedea mai des.
„De aici până la Ograda a mai fost doar un pas. Pentru că am realizat că la birou nu ne lipsesc doar pisicile noastre, ci și libertatea și relaxarea unei vieți mai simple. Mai exact toate locurile dragi din copilărie, bunicii, prispele și ogrăzile lor în care am copilărit, în care ne-am julit genunchii și coatele și am învățat să fim oamenii care suntem azi„, povestesc fetele.
Despre piesele vestimentare Ograda SRL
La Ograda SRL găsești tricouri, bluze cu mânecă lungă, hanorace, geci și trenciuri, șorțuri, genți textile de umăr, toate având un numitor comun: un imprimeu pe spate cu textura unei mușamale și cu imagini care mai de care mai „domestice”.
Printre laitmotive se numără cocoșul, capra, pisica, legătura de ceapă verde sau rufele întinse pe sârmă la soare, scene care amintesc multora dintre noi de viața simplă de la țară.
Brandul acesta a plecat dintr-o nevoie, aceea de a fi în contact cu ce ne place, oriunde am fi. Prin urmare, demersul este unul autentic de regăsire și reconectare cu rădăcinile noastre.
Toate hainele Ograda SRL sunt create local, în colaborare cu câteva doamne harnice din Horezu.
De ce mușama?
„Mușamaua” cu care sunt personalizate produsele Ograda SRL este, de fapt, un imprimeu mai special, obținut în producție. „La mușama am ajuns de la o soluție de producție, de la imprimeul de pe spate care arată și se simte ca o mușama. Chestia asta ne-a plăcut mult pentru că mușamaua este un alt item des întâlnit în ogrăzile de la noi„, mărturisesc ele.
Nostalgia pentru ogradă
Nostalgia pentru ogradă și timpul petrecut în aer liber, în bătătură la bunici „era în noi, efectiv zăcea acolo și se cerea materializată„, spun cele trei inițiatoare. De altfel, Nadejda, Andreea și Irina își petrec și acum mare parte din timpul liber la țară, unde își încarcă bateriile și iau o gură de aer proaspăt în timp ce stau cu picioarele în iarbă verde sau într-un hamac.
Iar clienții Ograda SRL sunt după chipul și asemănarea lor: „oameni cărora le place poezia unei sârme de rufe prinsă între doi pari, în curtea bunicii, plină de haine abia spălate. În general, oamenii care se bucură la chestii simple și oamenii care sunt nostalgici după copilăria la țară„, încheie ele.
Tu ce nostalgii ai? Povestește-ne în comentarii!
fotografii: Ograda SRL