Mihaela Brăilescu, Women’s Coach – despre mâncatul în armonie cu ciclul lunar și fertilitate

Durata: 6 minuteMihaela Brăilescu este un consilier care se adresează femeilor ce își doresc să se cunoască mai bine, să fie mai sănătoase și împăcate cu fertilitatea lor. Astăzi mi-am propus să descopăr mai multe despre mâncatul în armonie cu ciclul lunar și cum putem ajuta fertilitatea cu terapii alternative.

Nu de puține ori, trecem prin viață și ne întâlnim după 25 de ani cu sensibilități feminine despre care nu ne-a învățat nimeni. Uneori, un drum la un medic specialist ginecolog ne lasă cu și mai multe întrebări.

Ovare polichistice, endometrioză, infertilitate sau hipotiroidism sunt doar câteva dintre sensibilitățile femeilor moderne. Multe dintre noi urmăm tratamente și consultăm specialiști care sunt mai înclinați să trateze simptomele, dar câteodată trec cu vederea cauza.

Mihaela este cunoscută în mediul digital deoarece apelează la cunoștințe de nutriție pentru a găsi echilibrul interior. Totul pornește de la ceea ce îi oferim corpului ca hrană. Alimentația și stresul contribuie la dezechilibre endocrino-ginecologice. Ele se pot vedea pe corp atât prin apariția coșurilor, cât și prin menstruație dureroasă, infecții ginecologice care reapar și chiar infertilitate.

Mihaela Brăilescu Women’s Coach

Curatorialist: Cum a început cariera ta în domeniul sănătății feminine?

Mihaela Brăilescu: De nevoie. A fost mai degrabă o tranziție firească de la nutriție către echilibrarea dezechilibrelor hormonale prin dietă. M-am dedicat acestei direcții in totalitate pentru că mă simțeam foarte confortabil lucrând cu femei, iar eu aveam deja dezechilibre personale importante de rezolvat.

Cum decurge o sesiune de consiliere?

În cadrul primei ședințe încep prin a face evaluarea completă a clientei atât din punct de vedere nutrițional, cât și hormonal. Evaluez istoricul medical, analizele medicale recente, obiceiurile de stil de viață, nivelul de stres, starea emoțională și credințele sau atitudinea privind relația cu corpul și propria feminitate. Apoi ofer recomandări și, alături de clientă, căutam acele metode și instrumente care i s-ar potrivit cel mai bine pentru a rezolva ce e de rezolvat sau pentru a-și atinge obiectivele de sănătate.

Ce ți se pare cel mai fascinant la corpul femeii?

Funcționarea organelor reproductive feminine. Pântecul femeii este un sistem fabulos, atât din punct de vedere fiziologic, cât și energetic. Mă uimește constant pe măsură ce descopăr și cercetez această zonă a corpului.

Ce facem dacă avem o menstruație dureroasă, dar nu mai vrem să luăm pastile? Este normal ca menstruația să ne împiedice să facem ceva?

În primul rând, menstruația nu trebuie să doară. Este normal un anumit nivel de disconfort, crampe ușoare, nevoia de odihnă, și în premenstrual pofta crescută de mâncare, dorința de retragere din viața socială. Dar nu e normal să simți că îți afectează viața. Cum îmi place mie să spun: este normal să NU vrei să poți, dar dacă vrei, normal ar fi să poți face (aproape) orice îți dorești în acele zile.

Este un meme feminist care circulă: “anything you can do, I ca do bleeding” (“orice poți face tu, eu pot face sângerând”). Ei bine, I don’t! Pur și simplu nu vreau să fac nimic în acele zile și este normal să nu pot face chiar tot.

Pastilele funcționează pentru că sunt antiinflamatoare. A se face diferența, femeile iau antiinflamatoare non-steroidiene la menstruație, nu analgezice. Asta pentru că menstruația e un proces care implică secreția de prostaglandine pro-inflamatorii, ele stimulează contracțiile uterine care duc la eliminarea sângelui. Dar, dacă dieta și stilul de viață sunt în general inflamatorii, adică multe alimente prăjite, fast food, uleiuri vegetale rafinate, puține legume și verdețuri, mult stres, chimicale și cosmetice cu efect toxic, atunci vom vedea un efect exacerbat în perioada premenstruală și la menstruație.

Cea mai firească soluție este să adoptăm o dietă antiinflamatoare (sunt multe resurse online privind #antiinflamatorydiet) și să reducem ritmul activităților în perioada respectivă. Trei elemente cheie din acest punct de vedere sunt ghimbirul, turmericul și omega 3.

Mihaela Brăilescu Women’s Coach

Poți să îmi povestești despre mâncatul în armonie cu ciclul lunar?

Atât timp cât o femeie are constant în dietă hrană de calitate, bogată nutritiv, cu surse de antioxidanți și grăsimi bune, putem spune că se află în armonie cu ciclul lunar. Singura mențiune aici este că în faza premenstruală este normal să mănânci mai mult.

Sub influența secreției de progesteron apare o creștere a nevoii de carbohidrați pentru a menține temperatura corpului mai ridicată. De aceea toate femeile au senzația că „pofta de dulce” este o problemă premenstruală.

Perspectiva corectă este că, fiziologic vorbind, avem nevoie să creștem cu foarte puțin numărul de calorii din cereale integrale, rădăcinoase și amidonoase (orez, cartofi). Este de preferat să fie gătite cât mai sănătos și consumate constant la mese regulate. Așa asigurăm șansele cele mai mari ca această poftă de dulce să fie potolită sau să nu existe deloc.

Cum poate învăța o femeie să își asculte corpul atât la 20 de ani, cât și la 30 de ani? Care sunt diferențele odată cu trecerea timpului, din propria experiență, și ce recomandări ai pentru trăitul frumos, în armonie cu anii adunați?

Pe măsură ce trec anii pot spune cu bucurie că unei femei începe să îi pese din ce în ce mai puțin despre ce cred alții despre ea și corpul ei. Atunci apare șansa de a te bucura cu adevărat de viață. Ascultarea corpului e atât un proces de dezvățare și reeducare, cât și de încredere profundă în ceva ce nu ne e cunoscut întru totul.

Cu trecerea anilor avem tot mai mult curaj să ne încredem în ce spune corpul nostru, care este de multe ori tare diferit de ceea ce spun cărțile sau anumiți profesioniști (mai ales bărbați). Simplul fapt că observi simptomele de disconfort sau durere și faci ceva în legătură cu ele, cauți să afli de ce apar și cum le poți îndrepta, înseamnă să îți asculți corpul.

Daca te dor articulațiile după ce mănânci o pizza sau covrigi, e felul în care corpul îți vorbește și îți spune că nu îți face bine aluatul semi-copt cu gluten. Dacă eviți să le mai consumi, se cheamă că l-ai ascultat. Iar dacă în premenstrual, prin stările pe care le ai, ți se transmite să stai mai liniștită, dar tu bei 2 cafele și iei 3 pastile să zbârnâi că „așa trebuie” din diverse motive, se cheamă că nu l-ai ascultat.

Pe de altă parte, odată cu trecerea anilor, scade rezistența corpului la abuz și lipsa de grijă de sine. Așa că vor apărea simptome! Femeile se pot trezi, mai ales după 34-35 de ani, că viața în propriul corp parcă nu mai e la fel. De asta recomand adoptarea unor practici simple, care țin de auto-mentenanță, cât mai devreme în viață.

Ce unelte recomanzi alături de alimentație și de ce – de exemplu sport (yoga, pilates, înot), meditație, masaj, acupunctură, terapie?

TOT! Serios, practicați tot ce se poate, tot ce aveți chef, bani și timp să încercați.

Dați-vă voie să experimentați cum se simte corpul vostru în multiple contexte vindecătoare. Și când le găsiți pe cele preferate, folosiți-le constant, transformați-le într-un stil de viață! Suntem tare norocoși că trăim în vremuri cu atâtea opțiuni.

Eu personal am rezonat cu yoga și womb yoga, cu terapia craniosacrală, masaj limfatic, terapie prin plutire (floating), periaj uscat și EFT (Emotional Freedom Technique), printre multe altele încercate.

Avem nevoie să reînvățăm să respirăm corect. Multe probleme de sănătate pleacă de la excesul de hormoni de stres care apare în urma tensiunii din corp. De ce e tensiune acolo nici nu mai contează. Facem terapie să vindecăm. Însă, în loc să ne scărpinăm în cap, întrebându-ne prea multe „de ce”, mai bine învățăm pur și simplu să respirăm. Iar procesul de regăsire a acestei conexiuni primare cu viața, cu suflul vieții, ne va purta mai departe către acele practici și acei oameni potriviți nouă.

Trăim vremuri pe-repede-înainte, în care multe femei amână să rămână însărcinate, iar atunci când doresc să facă acest pas, întâmpină dificultăți. Cum putem ajuta infertilitatea în această etapă?

Simplu. Ne apucăm să susținem corpul, să încetinim ritmul și să optimizăm stilul de viață.

În Medicina Tradițională Chineză am descoperit că nu există neapărat termenul de infertilitate, ci mai degrabă focus pe a crea, cu răbdare, acele condiții optime în care corpul femeii revine la o stare de vitalitate și fertilitate. Aici mă refer la condiții pentru ambii parteneri.

De cele mai multe ori, până în 28-30 de ani problemele de fertilitate sunt concrete, fie evidente, fie mai subtile, de exemplu o micro inflamație cronică, o boală autoimună, endometrioză sau ovar polichistic neidentificate corect. După această vârstă, la orice ar fi acolo, se adaugă și oboseala sau stresul cronic. Este acea scădere naturală a resurselor energetice ale corpului datorită unui stil de viață care, să o spunem drept, arde lumânarea la ambele capete. Pe repede înainte, fără practici restaurative, cu alimentație nu tocmai optimă.

O întrebare frecventă pe care îmi place să o pun femeilor sau cuplurilor care muncesc 10 ore pe zi și se întreabă de ce nu au încă un copil este: unde este locul copilului în viața ta ACUM? Dacă vine mâine, îl ai în brațe, ce faci?

Nu aștepta să fie totul perfect. Nu amâna grija de sine până când vine copilul.

Elena Vrabie
Port multe pălării și învăț în fiecare zi despre viața de femeie, mamă, soție, iubitoare de patrupede și jurnalist Millennial cu o experiență de 10 ani în domeniu. Când nu scriu, vloguiesc! #alwaysoptimising

1 COMENTARIU

LĂSAȚI UN MESAJ

Please enter your comment!
Please enter your name here