Ce ești dispus să faci timp de 30 de zile?

Durata: 3 minuteMă numesc Elena, am 31 de ani și îmi plac provocările. De cele mai multe ori mi le aleg singură, dar Murphy* pândește mereu la colț și aruncă spre mine cu legile lui. Astăzi te întreb ce ești dispus să faci timp de 30 de zile, iar dacă faci asta, mi-ar plăcea să îmi spui povestea ta în comentarii mai jos.

[Nu am vrut să întrerup gândul de mai sus, dar vreau să clarific pentru cei care nu sunt familiari, stai liniștit, nici eu nu știam toate detaliile, dar învățam ceva în fiecare zi…#AceastaArFiUnaDintreProvocări.

*Edward Aloysius Murphy Jr. a fost un inginer aerospațial american cunoscut pentru sistemele de siguranță. El este și cel care a lansat ideea că orice lucru care poate merge prost…va merge prost. Sună mai bine în engleză, ca să știi. Gata. #overandout]

În fiecare an după 25 de ani mi-am propus să alerg la un maraton. Însă, nu știu să alerg, nu îmi face mare plăcere, iar medicul de familie nu este prea entuziasmat să îmi dea mână liberă la astfel de provocări. Așa că, am început cu 30 de zile de yoga, dar șase ani mai târziu, încă practic, așa că nu mai este chiar o provocare.

#1 Poți începe 30 de zile de yoga cu Yoga with Adriene, gratuit, pe YouTube.

Apoi am zis să încerc meditația. M-a ajutat, mi-a liniștit gândurile, a fost o unealtă potrivită la momentul când anxietatea îmi dădea bătăi de cap și de inimă. Chiar m-a ajutat și cu sănătatea fizică într-o perioadă când analizele nu arătau excelent. M-a învățat să mă liniștesc singură și să respir. Chiar dacă nu mai practic zilnic, încă adorm numărând ca să îmi liniștesc “mintea de maimuță”.

#2 Poți începe 30 de zile de meditație cu aplicații mobile ca Headspace care are și un proiect interesant pe Netflix. Aplicația oferă câteva unelte gratuite, îndeajuns ca să vezi dacă îți place, apoi poți să le faci de trei ori sau să te abonezi o lună pentru aproximativ 55 de lei.

În ultimii doi ani am făcut provocarea celor 100 de abdomene zilnic timp de 30 de zile. Nu le execut perfect, exercițiile sunt dificile, dar fac până pot, apoi continui cu abdomene simple ca să ating numărul. După o lună fac cunoștință cu abdomenul pre-bebe și cred că voi continua să practic în fiecare an.

#3 Poți începe 30 de zile de 100 de abdomene cu Cassey Ho de la Blogilates, gratuit, pe YouTube.

provocări 30 de zile

Care sunt beneficiile acestor provocări?

În cazul meu, beneficiile au fost atât fizice, cât și mintale și chiar mentale. Mi-au schimbat mentalitatea cu privire la ce pot face și am descoperit câteva praguri interesante. Când crezi că nu mai poți, atunci trebuie să continui. Am discutat mai multe despre asta în articolul cu jurnal de Instagram.

Punctual, yoga m-a ajutat cu durerea de spate de la poziții aiurea la birou. Meditația m-a învățat să respir corect până, sau mai ales, și când mănânc. Abdomenele mi-au atras atenția asupra acestei zone și când mănânc ceva care mă balonează sunt mai atentă. Chiar am eliminat unele alimente.

Mi se pare important să încercăm, din când în când, mai ales dacă sănătatea ne permite, să ne provocăm, să ne redescoperim limitele și poate chiar să renunțăm la unele obiceiuri care nu ne fac bine. Vrei să mănânci mai puțin zahăr? Motivează-te să pui în aplicare timp de 30 de zile, atât. Apoi decizi dacă vrei să continui. O rutină nouă se formează în 30 de zile.

Ce provocări aș vrea să încerc

Printre provocările pe care aș vrea să le încerc ar fi fără pâine 30 de zile, mâncare vegană, alimente fără gluten și, mai ales, fără cafea sau fără cofeină. Ultima este foarte importantă pentru mine, dar orice poate deveni o provocare pentru o scurtă perioadă, chiar să renunți la social media. Da, știu, ce glumă bună, nu?

Ajunsesem să beau multă cafea, nu mai dormeam bine noaptea, eram anxioasă și irascibilă. Cu o simplă schimbare, o cafea mică până în ora 11, cu câteva zile de pauză, mi s-a schimbat complet energia. Descoperă mai multe despre impactul cofeinei și cum poate fi văzută ca un drog în acest video.

Apoi mi-ar plăcea să încerc provocarea “Sober October” (octombrie treaz), un altfel de “Dry January” (ianuarie uscat), adică o lună în care nu bei alcool. Sună mai greu decât pare, știi de ce? Pentru că poți să te ții de această provocare cu alta, de exemplu seara nu bei, dar ieși la alergat sau faci yoga ca să îți distragă atenția.

Tu ce ești dispus să faci?

Hai să ne motivăm și poate facem o provocare împreună!

fotografii via UNSPLASH

Elena Vrabie
Port multe pălării și învăț în fiecare zi despre viața de femeie, mamă, soție, iubitoare de patrupede și jurnalist Millennial cu o experiență de 10 ani în domeniu. Când nu scriu, vloguiesc! #alwaysoptimising

1 COMENTARIU

LĂSAȚI UN MESAJ

Please enter your comment!
Please enter your name here