Andreea Bădală, MURMUR: Then & Now – Chestionar

Durata: 4 minute„Unde te vezi peste 10 ani” – o întrebare demontată și confirmată. Andreea Bădală, designer MURMUR, dintre cei mai apreciați designeri români, ne spune unde era acum 10 ani și unde este acum. Un chestionar rapid pentru alți 10 ani.

CURATORIALIST: Unde erai acum 10 ani?

Andreea Bădală: Mă întorsesem în țară după un stagiu la Alexander McQueen Menswear și trasasem deja direcțiile noului meu brand: MURMUR. Aveam un singur om în echipă și eu mă ocupam de tot. Funcționam pe 3 adrese de email, că să nu arăt că sunt atât de la început.

Unde te vedeai atunci, peste 5 ani?

Că să fiu sinceră, cred că nu realizam cât de complex este drumul unui antreprenor. Nici nu voiam să recunosc că sunt antreprenor, visam că sunt designer. Credeam că în 5 ani e realist ca din București, din demisolul casei părinților, să ajungi să ai un brand internațional real, cu o echipă mare în spate, pentru că evident, toate magazinele mari ale lumii ar fi funcționat pe un waiting list și cu plati în avans ca să obțină produsele create de mine. Sper că v-am amuzat deja.

MURMUR Collection NOW
MURMUR Collection NOW

Unde era moda atunci?

Avea voie să fie și strict decorativă. Dar era mult și într-o zona unisex.

Unde este moda acum?

Nu mai poate fi strict decorativă.

Moda este un limbaj estetic complex care înglobează tot ce se întâmplă în jur și, poate, este primul limbaj sau cel mai uzual, care vorbește despre personalitatea și credințele unei persoane.

Despre feminitate atunci.

Feminitatea atemporală atunci era considerată puțin depășită. Unisex și experimental erau o zona de explorat, în contextul răspândirii gândirii feministe.

Despre feminitate acum.

Feminitatea atemporală este recunoscută ca bază. Feminitatea este interpretată de fiecare în stil propriu. A devenit o căutare a unei exprimări unice și recunoscute. Fiecare femeie este curatoarea propriei feminități.

Cum / cine erau clientele tale atunci?

Femei care călătoreau mult, erau pasionate de design și artă, de locuri inedite, experiențe. Femei care doreau să iasă în evidență prin unicitatea alegerilor lor și nu numai. Femei care aveau lejeritate financiară ca bază de pornire și care își doreau să își curateze fiecare aspect din viață și dedicau mult timp acestei căutări.

BEYONCE - SERPENT LEOTARD - PRETTY HURTS VIDEO - 2014
BEYONCE – SERPENT LEOTARD – PRETTY HURTS VIDEO – 2014

Cum / cine sunt clientele tale acum?

Femei care călătoresc mult, sunt pasionate de design și artă, de locuri inedite, experiențe. Femei în căutarea propriei exprimări de feminitate. Femei independente, cu o meserie care este de multe ori și pasiune. Femei care au crescut prin propriile forțe. Femei care își doresc să își curateze fiecare aspect din viață și dedică timp acestei căutări pentru că au parcurs un drum de căutare de sine și de încredere în propriile forțe.

Trei piese vestimentare MURMUR de atunci.

Body-ul cu cupe retro care arată încrederea și puterea ta.
Colantul senzual pe care nu îl mai găsești în altă parte.
O piesa simplă cu un element definitoriu, singura din colecție, care a fost prima comandată de un mare magazin internațional.

MURMUR Sculpt Bodysuit
MURMUR Sculpt Bodysuit THEN

Trei piese vestimentare MURMUR de acum.

Body-ul cu cupe retro care arată încrederea și puterea ta și care a fost purtat de zeci de vedete internaționale.
Colantul senzual pe care nu îl mai găsești în altă parte.
O piesă simplă cu un element definitoriu, parte dintr-o suită care e tot timpul pe stoc și se comandă continuu.

MURMUR Sculpt Bodysuit purtat de Kylie Jenner NOW
MURMUR Sculpt Bodysuit purtat de Kylie Jenner NOW

Cum s-au schimbat în 10 ani:

Business-ul tău:

Din experimental, în stabil și în continuă creștere. De la 1 om la o echipă întreagă pe verticalele importante ale business-ului: creație, producție, PR & marketing, distribuție.
De la câteva cliente în România, la mii de cliente în toată lumea.
Din demisolul casei părinților, într-un showroom într-o casa monument istoric clasa B, cu design interior contemporan.

De la câteva femei care purtau brandul MURMUR, la cele mai mari vedete internaționale ca Madonna, Lady Gaga, Kylie Jenner, Rita Ora, Dua Lipa, Kristen Stewart, Paris Hilton…
De la un brand care oferea opțiuni de validare, la un brand care te ajuta să te descoperi și să-ți sărbătorești feminitatea, ca pe o superputere.
De la a face haine, la a schimba mentalități.

Stilul brandului tău:

De la nișa, la purtabil. Avem acum mai multe linii: Signature Atelier este dedicat produselor complexe și manufacturate la noi în atelier, sunt produse “de scena” sau “de eveniment”.
Colecția sezoniera oferă o varietate mare de produse. MURMUR Essenntials oferă basicuri de zi cu zi, păstrând ADN-ul brandului în forme și detalii.
Iar Loungewear îți oferă piesele cu care să îți poți construi fantezia din universul tău de acasă.

TU:

Am crescut odată cu creația mea și ea odată cu mine. Am învățat să am încredere în mine. Am învățat să am răbdare cu lucrurile care necesita răbdare. Am învățat să aleg mai bine oamenii din jurul meu.

Am învățat să mă premiez și să îmi ofer eu ceea ce am nevoie, pentru că doar așa pot să creez mai departe și să evoluez. Și am învățat să apreciez și greșelile și darul lor neprețuit de a te învață să fii mai bun.

Andreea Cartuhttps://curatorialist.ro/
Part time digital talent, full time mom, wife and human being. Am infiintat ALOMODA in 2008, CURATORIALIST venind acum ca un gand de refresh. Al meu, al tau, al timpului dedicat unui scroll cu scop.

LĂSAȚI UN MESAJ

Please enter your comment!
Please enter your name here