Nu știu de ce, dar îmi plac kimono-urile și le-aș purta pe toată perioada anului. Dar îmi place să le port modern, aruncate pe umeri, să curgă pe mine, să îmi dea un vibe de vacanță în California. Culmea, pentru mine kimono-urile înseamnă vacanță de vară, nu Japonia, oricând le-aș purta.
Simți că ai un prieten cu tine, chiar și când mânecile late ți se agață în mânerul ușii și, mai ales, când mersul la toaletă se transformă într-un adevărat eveniment în care nimic nu trebuie să atingă nimic din ce nu trebuie să fie atins.
Cred că multe persoane ar purta kimono-ul dacă nu s-ar simți restricționate de faptul că este un obiect tradițional, pentru care trebuie să ai o anumită atitudine, un anumit corp sau să mergi undeva special.
Mie cel mai mult îmi place să le port acasă. Mă fac să mă simt elegantă, feminină, grațioasă și chiar senzuală. Este ca și cum aș interpreta un rol.
Apoi îmi place să le scot în oraș cu blugi, o pereche de Bensimon și un tricou alb, dar și cu o rochie care îmi îmbrățișează formele.
Îmi plac kimono-urile din materiale transparente, fluide, la fel de mult ca și cele din materiale dure, bățoase, care oferă structură corpului. Există pe piață kimono-uri unisex, scurte, medii și lungi, într-o singură culoare sau cu imprimeuri, pentru ca fiecare să își găsească ceva pe plac. Bineînțeles, asta nu înseamnă că această piesă vestimentară trebuie să devină „fast fashion”.
În mod tradițional, îmbrăcămintea era făcută din mătase, ceea ce o făcea destul de pretențioasă. Nu este nici ușor, nici ieftin și nici rapid să ai grijă de acest material. Există o artă în spatele kimono-ului, care înseamnă “ceva de purta”. Se spune că este un simbol al longevități și norocului; este nevoie de un ritual pentru a te îmbrăca cu un kimono tradițional; și există kimono-uri pentru fiecare ocazie.
AMORO Kimonos
În România, AMORO Kimonos, al Iuliei Moroșanu, și Oh Kimono, al Oliviei Dejeu, au readus kimono-urile în atenția tuturor și le-au făcut accesibile. Pe când AMORO are în spate o mamă care și-a urmat pasiunea în 2020, după ce a născut, Oh Kimono a pornit în 2018, în Hanoi, Vietnam, din pasiunea antreprenoarei pentru călătorii.
„Nu știam cum o să se numească brandul, nu știam dacă va avea succes, știam doar că mereu am luptat pentru a avea un loc în modă. Mi-am pus sufletul pe tavă pentru Oh Kimono. Nu cred în bugete de advertising mari, în a face business doar pentru bani, sau pentru a te numi antreprenor. Cred în proiectele care au viață, care transmit emoții, iubire, grație, delicatețe,” povestește Olivia.
La AMORO îmi plac materialele structurate, imprimeurile ludice și colorate, un mix de stiluri care dă bine, atât într-o ținută sport, cât și pentru a contura una elegantă, minimalistă. Ce mi se pare interesant sunt brâurile diferite pentru a schimba un kimono alb și faptul că se va lansa și o mini colecție pentru copii.
AMORO folosește bumbacul organic, care poate fi purtat în toate sezoanele și la diferite ocazii, de la birou, la plimbat copilul prin parc, la evenimente speciale. Aș purta un astfel de kimono cu tricou, colanți, șosete flaușate și cizme Sorel pe timpul iernii.
Oh Kimono
Privind produsele Oh Kimono m-am minunat, precum numele, de modelele senzuale, în ediție limitată, imprimeurile vesele, florale sau geometrice, și materialele în culori puternice. Aici bumbacul organic, inul și mătasea își dau întâlnire într-o producție locală. În plus, compania încearcă moda circulară, adică lucrează și cu țesături reciclate.
„Înainte de pandemie comandam din Thailanda, India, Japonia. Însă, este greu să le primesc în timp util, așa că m-am orientat către producători români și furnizori din Spania sau Italia, care aduc materiale din Japonia,” îmi dezvăluie Olivia despre produsele Oh Kimono, care sunt croite în România, dar care vor călătorii și în buticuri din țări precum Grecia.
Antreprenoarea îmi povestește că modelul ei preferat este Noka Kimono, denumire ce provine de la floarea sălbatică cu același nume, și că îi place să poarte kimono-urile prin casă deoarece o fac să se simtă specială. Le combină cu blugi, topuri scurte și cu sneakers. „În luna octombrie vom lansa colecția toamnă-iarnă, de indoor, care vine cu un element surpriză: va fi pentru man, woman și kids,” concluzionează aceasta.
Tu unde ai scoate un kimono la plimbare?
fotografie principală via UNSPLASH