Pentru o femeie pasionată de fashion, o sâmbătă începe perfect cu un brunch într-o locație superbă din centrul Bucureștiului, cu prosecco și, bineînțeles, cu multe perechi de pantofi.
Am povestit cu Raluca Hăulică și Codrina Apostol despre importanța calității și confortului pantofilor și, bineînțeles, despre noua colecție capsulă Alura, pe care au gândit-o împreună pentru acest sezon.
…
Un articol scris de invitata noastră de astăzi, Cristiana Pantici, jurnalist cultural, fondatoarea Zenobisme.ro, feministă și autoarea cărții „Zenobistele. 27 de feluri în care să ai succes, regăsindu-ți feminitatea”.
…
În dimineața de 12 octombrie, deși era destul de mohorât, m-am îmbrăcat casual și am pornit către Alura, brandul de încălțăminte fondat de tânăra antreprenoare Raluca Hăulică, pe care am avut ocazia să o intervievez și pentru Zenobisme.ro, locul unde spun povești pentru ca alte femei să nu se mai simtă singure.
Fiind într-o sâmbătă, centrul capitalei era destul de liniștit. Din când în când mai zăream câte o persoană care bea un latte la o terasă ori câte una care lua îmbucături mari dintr-un croasant.
Când am intrat în showroom-ul de pe Strada Constantin Mille numărul 18, am avut senzația că am intrat într-un magazin de lux din centrul Parisului. La intrare fiecare invitată era întâmpinată de aroma cafelei Davidoff, de creatoarea de conținut Codrina Apostol și, desigur, de Raluca Hăulică.
Pe lângă perechile de încălțăminte care te încurajau să lași totul și să le probezi, pe masa din centru așteptau nerăbdătoare și multe bunătăți de la Angeline Cake Boutique.
Codrina și Raluca, două femei care se impun prin eleganță
Codrina Apostol a întâlnit-o pe Raluca Hăulică într-o zi obișnuită, când i-a făcut o vizită la showroom-ul Alura. Imediat ce au început să povestească, Codrina a fost captivată de felul în care Raluca transmitea pasiune pentru brandul pe care l-a clădit din temelii, din propriile visuri și multă muncă.
Ceea ce m-a impresionat cel mai mult a fost tinerețea ei plină de entuziasm, combinată cu o maturitate care m-a făcut să o admir din prima clipă.
În Raluca, Codrina a văzut o reflecție a ei, a ambițiilor sale de odinioară, iar între cele două s-a creat o legătură profundă, autentică, care a părut să le unească instantaneu.
Codrina a fost și este o clientă Alura. Chiar înainte să plece într-o vacanță în America de Sud, a decis să mai facă o vizită showroom-ului. S-a îndrăgostit de modelele pe care le-a văzut și a plecat cu nu mai puțin de șapte modele, pe care și le-a cumpărat și le-a purtat cu drag toate zilele acelea.
Când s-a întors în România, Codrina a felicitat-o pe Raluca pentru tot ce face, fiindcă a fost pe deplin mulțumită de toată experiența cu produsele. Din acel punct s-a născut colaborarea lor.
Această colaborare a venit foarte natural pentru mine. Cine mă cunoaște, știe că tot ce fac și toate colaborările pe care le-am avut de-a lungul timpului au fost autentice, sincere, personale și din inimă, pentru ce mă reprezintă cu adevărat.
Pentru Codrina Apostol, pantofii sunt o pasiune. Îi adoră, îi alege cu atenție și are mare grijă de ei. Crede că sunt cel mai important element din ținuta personală. Pantofii sunt baza unei ținute corecte, sunt un statement al eleganței și al bunului gust.
Colecția capsulă reprezintă stilul ei personal, de zi cu zi. Sunt modele pe care le poartă în viața ei, dincolo de social media. Alături de Raluca s-a gândit, în primul rând, la acele modele de bază din garderoba fiecăreia, pantofi care nu sunt cumpărați doar să stea pe rafturile dulapului, ci sunt integrați activ în tot felul de ținute.
Bineînțeles că am ținut cont și de trenduri, însă pilonii de bază au fost confortul, adaptabilitatea și cele mai bune și de calitate materiale naturale.
Codrinei îi este foarte greu să aleagă o singură pereche preferată de încălțăminte din colecție, pentru că oriunde merge cu pantofii din colecția comună, este mereu întrebată de unde îi are.
Totuși, crede că modelul ei favorit este Leanne, un pantof clasic Mary Jane negru lac, cu o eleganță subtilă și clasică. Este convinsă că acest model nu se va demoda vreodată. Au fost cu ea peste tot, din America de Sud și până la evenimentul pe care l-au avut în București, împreună.
Nu exagerez când spun că evenimentul de lansare a fost, cu adevărat, un carusel de emoții. Am plâns de fericire, am râs, m-am îmbrățișat cu femeile din comunitatea noastră, am fost profund impresionată de cele care au venit special din Iași pentru acest eveniment.
A fost o bucurie a sufletului și sunt recunoscătoare pentru generozitatea pe care am primit-o de la toate participantele. Acest eveniment a fost dedicat oamenilor, celor din jurul nostru și, datorită acestui lucru, atmosfera a fost una aparte, pe care nu o întâlnești foarte des.
Am simțit că suntem toate prezente, una pentru cealaltă.
Un elogiu pentru calitate
Pentru Raluca Hăulică, ca antreprenor, cea mai mare bucurie nu sunt pantofii, ci femeile care îi probează, iar momentele în care le vede reacțiile, mai ales dacă e prima dată când încearcă un model Alura, pentru ea sunt neprețuite.
Ne încărcăm cu acele zâmbete pe care doamnele le exprimă atunci când se uită în oglindă și sunt uimite că pot arăta bine și se pot simți confortabil în același timp.
La Alura, calitatea este primordială și stă la baza tuturor idealurilor, pentru că denotă sustenabilitate, purtare îndelungată, confort și acel sentiment de prețuire al unui pantof bine făcut. Ei aleg mereu cele mai bune materiale de pe piață, iar pielea pe care o au provine de la tăbăcării cu certificate europene.
Pot spune că logistica în producția de pantofi este cea mai complexă componentă. Într-o pereche de pantofi pot intra uneori chiar și zeci de piese, de la talpă, la toc, branț, diferite accesorii și, bineînțeles, pielea naturală. Toate aceste elemente vin de la furnizori diferiți, iar fabrica asamblează toate aceste piese până la rezultatul final.
Cu alte cuvinte, dacă unul dintre furnizori este out of stock, toată producția poate fi sistată. Și pe partea de transport întâmpinăm provocări, pentru că este un drum de peste 3.000 de km între fabrica din Spania și București. Teoretic, lucrurile pot deveni complicate, pentru că avem sistemul nostru propriu, sustenabil, pe bază de precomandă.
În orice caz, reușim să organizăm toate părțile implicate, pentru că obiectivul nostru este să oferim cele mai bune servicii clientelor.
La Alura este deja tradiție faptul că toate colecțiile lor sunt inspirate de cliente și comunitate.
Această capsulă are un aer western, dar cu un „twist”. Raluca și Codrina au ales ca modelele care în mod tradițional sunt masculine, să aibă o adaptare feminină, elegantă, dar să mențină un grad ridicat de confort. Mai mult decât atât, în colecție sunt incluse și variantele de pantofi eleganți sau office, cu o linie clasică, adaptați pentru sezonul 2024.
Susținem purtarea îndelungată a modelelor Alura, de la un sezon la altul – este modul prin care putem contribui la o industrie fashion sustenabilă.
La fel ca și Codrinei, Ralucăi îi este greu să aleagă o singură pereche de pantofi preferată din colecție, fiindcă le iubește pe toate.
Multă lume crede că Raluca are dulapul plin de pantofi, dar deține mult mai puțini decât ne putem imagina, pentru că, îmbucurător, rămân frecvent fără stoc și preferă să le las disponibile pentru cliente, chiar dacă este vorba de o pereche sau două.
În acest moment, fondatoarea Alura poartă modelul Alessia, o pereche de cizme scurte cu toc gros. La prima vedere, cizmele par ușor masculine, dar se așază foarte bine cu un pantalon mai drept, alungesc toată silueta și oferă o notă de feminitate „classy”, într-o doză potrivită, de care avem cu toate nevoie.
fotografii: Ioana Rozorea – Desene cu lumină @buruletz