MOON BY DANA ROGOZ și ideea sustenabilității în modă și viața de zi cu zi

Durata: 4 minute

Mama, soție, actriță, antreprenor, personalitate online și blogger. Întotdeauna m-am întrebat cum reușește Dana Rogoz să le facă pe toate. Îmi imaginez, știind că ziua are 24 de ore și pentru ea și pentru noi, că nu e vorba de magie ci de o serie de tips & tricks pe care o vom ruga într-un articol viitor să le împărtășească cu noi.

MOON by DANA ROGOZ a împlinit în acest an 8 ani de la lansare, din momentul în care Danei i-a venit o idee pe care noi, aici pe Curatorialist, am gândit-o ca fiind în linia sustenabilității, concept – lifestyle pe care l-am tot dezbătut în ultima lună.

Am invitat-o pe Dana să ne povestească mai multe despre antreprenoriatul – creativ din MOON, despre abordarea sustenabilă a brandului său, precum și cum integrează acest concept în viața familiei sale.

A trecut o vreme de când ai lansat brandul. Cum și când / unde a încolțit gândul Moon by Dana Rogoz și unde este el acum?

Dana Rogoz: Idee genților cu fețe detașabile mi-a venit în luna de miere, în timp ce călătoream cu rulota prin Europa. Nu aveam în plan lansarea vreunui brand, dar mi se părea pur și simplu o idee buna care merita să fie pusă în aplicare. Am început să caut de una singura materiale, oamenii cu care să lucrez, mi-am făcut firma, că orice antreprenor la început de drum.

Faptul că oamenii mă recunoșteau pe parcurs, nu mă ajuta întotdeauna, căci orice mi se vindea mult mai scump decât ar fi trebuit. Dar, după vreo 6 luni de căutări intense, mi-am găsit echipa cu care să produc primele 100 de genti. Nu știam dacă ideea mea vă avea succes, deși eu credeam foarte tare în ea. Îmi luasem în calcul inclusiv varianta de a rămâne cu 100 de genti acasă, pe care să le fac cadou prietenelor o lungă perioada de atunci înainte.

Dar geanta Moon chiar a avut un succes neașteptat, iar asta m-a făcut să merg mai departe. Așadar, în ultimii 8 ani am creat și alte produse, care au la bază o idee originală, precum Lumânarea cu Răvaș sau Tricoul și Hanoracul cu Fețe Detașabile.

Ai fost printre primele persoane publice ce au avut brand propriu de modă. A fost pe lista ta de când erai mică și „vreau să mă fac designer de haine”?

Deloc. În primul rand că nici acum nu mă consider designer de haine. Mai degrabă sunt un aspirant designer de produs, căci ceea ce am lansat eu sub umbrela Moon nu sunt colecții fashion, sezoniere, ci produse care îmi doresc să surprindă prin creativitate. Tocmai de aceea, imediat după geanta cu fete Detașabile, am lansat Lumânarea cu Răvaș. O lumânare care are ascunsă în ea o sticluță cu un mesaj. Când comanzi pe site-ul Moonbydanarogoz.ro, poți alege ce mesaj să conțină lumânarea.

În era în care ne trimitem sute de mesaje zilnic, pe Whatsapp sau social media, acel mesaj pe care îl aștepți vreo 2 ore – până se topește suficient de mult Lumânarea Moon, cât să poți scoate răvașul – ei bine acel mesaj chiar capătă valoare. Au fost mesaje de cereri în căsătorie, de iubire, de anunțare a sarcinii, a sexului copilului, chiar și eu le-am dat una cadou Adelei Popescu și lui Radu Vălcan, prin care îi întrebam dacă vor să fie nașii copilului meu. Răspunsul a fost da.

Piesele Moon by Dana Rogoz pot fi descrise ca fiind smart, versatile, în afara unui trend anume dintr-un anumit sezon. Noi – Curatorialist – în această lună pe care am dedicat-o sustenabilității, gândim că sunt și sustenabile.

Care a fost misiunea ta cu această idee a fațetelor interschimbabile?

Când am lansat Moon, se vorbea foarte puțin despre acest concept. Dar adevărul e că de când mi-am imaginat geanta Moon, m-am gândit că ar putea fi acea geanta care să se potrivească nenumăratelor situații, dar și dispoziții prin care trecem noi, femeile.

Decât să ai mai multe genti, ai putea avea una singura, cu nenumărate fețe detașabile, pe care să le schimbi în funcție de ținută și ocazie. Și tot din aceasta perspectiva, pot spune că mă bucur că produc în România, că gentile sunt realizate aici, dar și că Tricoul Moon cu fete detașabile se găsește de mulți ani, de când nu e la moda „sustenabilitatea”, bumbac OCS de foarte bună calitate.

Care este relația ta cu moda?

Nu mai sunt la etapa în care să cunosc trendurile momentului. Cred că ceea ce contează în modă acum, vă ajunge într-un fel sau în altul și la mine. Am un stil destul de clar definit, încât aproape orice piesa de dressingul meu poate fi purtată împreună cu oricare alta.

3 piese Moon by Dana Rogoz recomandate de tine – ca un starter kit.

1. Plicul Moon Negru cu fața detașabilă de bază, cea oglindă, 2. Lumânarea cu Răvaș – pe care să o ofere unei persoane dragi, cu un mesaj personalizat, 3. Broșă Moon – cu un cuvânt gravat la alegere, care poate să aibă o însemnătate anume doar pentru cea care poartă broșă.

Cum introduci ideea de sustenabilitate în lifestyle-ul tău și al familiei tale?

Copiii mei cresc deja în alta lume. Vlad învață încă de la grădiniță ce înseamnă reciclare, reutilizare, consum responsabil.
Strângem cartoanele sau sticlele și le ducem împreună în centre de colectare, bateriile sau piesele electronice la fel, la locul lor de colectare.

Îi arăt cum duc hainele pe care nu le mai port – fie le ofer cadou prietenelor sau altor centre care au nevoie de îmbrăcăminte, fie le duc la magazin pentru a fi reutilizate (case de bătrâni, persoane din medii defavorizate) sau cum țesătură lor poate fi reciclata.
Iar unele dintre hainele mele ajung costum de scena, în teatre. E și asta un mod de a reutiliza și a reduce consumul.

Îi vorbesc despre etichetele care arată produsele cu materiale din surse sustenabile. Iar chiar de curând i-am povestit de magazinele second hand sau cu piese vintage și de ce sunt ele o soluție buna pentru planetă.

Amândoi copiii mei primesc haine de la copii mai mari, iar cele care le rămân mici, reintra în circuit, și sunt oferite cadou altor mame prietene. Sunt gesturi mici, dar care au intrat în firescul vieții noastre.

Andreea Cartu
Andreea Cartuhttps://curatorialist.ro/
Part time digital talent, full time mom, wife and human being. Am infiintat ALOMODA in 2008, CURATORIALIST venind acum ca un gand de refresh. Al meu, al tau, al timpului dedicat unui scroll cu scop.