Raluca Leafu, fondator Bon Bijou, despre cum oamenii au un drum al lor

Durata: 4 minute

Raluca este antreprenoarea din spatele brand-ului de bijuterii Bon Bijou. Se autoproclamă “o visătoare realistă”, acceptând că este atât complicată, cât și maleabilă; atât curajoasă, cât și sensibilă. Îi apreciem sinceritatea.

Raluca Tatiana Leafu este o iubitoare de viață, îi place să zâmbească și când este mică își dorea să ajungă…notar, pentru că îi plăcea cum sună. Însă, viața este plină de surprize, iar astăzi ne povestește cum a ajuns designer autohton de bijuterii.

Raluca Leafu Bon Bijou
Bon Bijou

CURATORIALIST: Cum ai ajuns de la fostă absolventă a Facultății de Drept din cadrul Universității București la fondator Bon Bijou și mai noul Joule Project? Poți să ne povestești un pic despre călătoria ta profesională? Ce a motivat schimbarea, când a venit mai exact, a fost un moment declanșator, ai urmat cursuri de specialitate, ai fost susținută de cei dragi?

RALUCA LEAFU: Sunt o fire spirituală și cred că toți oamenii au un drum al lor. Fac parte încă din generația în care ți se spunea acasă că Facultatea de Drept îți oferă un job sigur și un statut. Am crescut și am înțeles că nimic nu este sigur.

Dar în același timp fac parte și din generația liberă, care are dreptul să-și exprime părerea. Am avut privilegiul să aleg la acel moment că nu mi se potrivește viața “de om serios de birou”.

Schimbarea a venit la un an după terminarea facultății, mai exact în vara anului 2013.

Atunci nu aveam niciun curs de specialitate, știam doar că-mi plac accesoriile/bijuteriile. De acolo a urmat un drum lung până astăzi, în care am urmat și câteva cursuri, preferatul meu fiind cel de gemologie de la Van Cleef and Arpels.

Susțin foarte mult componenta de educație, pentru că este important să știi ce faci și ce vinzi și cred că partea de școlarizare trebuie să facă parte din orice structură de business.

Ca să rezum opt ani de muncă, my journey a început cu Bon Bijou, un brand de accesorii importate care mai apoi a dezvoltat in house partea de producție. Drumul continuă cu Joule Project, unde designul bijuteriilor vorbește despre valoarea intrinsecă a metalelor și pietrelor prețioase.

Am trecut de la accesorii la bijuterii.

Ce îți dorești să aduci diferit pe piața din România cu cele două proiecte de bijuterii. Cum se completează ele?

Mi-ar plăcea ca oamenii să înțeleagă ce cumpără și să cumpere cu un scop. Piața din România este într-o continuă evoluție, însă suntem cu mult în urmă, comparând cu ce se întâmplă în alte țări. Acest lucru se întâmplă nu pentru că românii nu sunt buni, ba din contră, ci din cauza faptului că ne lipsesc niște ani buni din punct de vedere cultural.

Bon Bijou a fost școala mea, care a durat 8 ani, unde am acumulat experiența de a putea îmbina într-o formulă de succes creativitatea cu business-ul. Singura legătură între cele două este că fără Bon Bijou, nu ar fi putut exista Joule Project.

Care este povestea numelor?

Bon Bijou a fost o asociere între Bon appetite și Bijou, care înseamnă bijuterie în franceză. Când am lansat brand-ul, accesoriile erau foarte colorate și atunci branding-ul a fost făcut în jurul ideii de delicious jewelry.

Joule Project a venit în urma unui brainstorming intens. Știam că vreau un brand de bijuterii, iar atenția să fie asupra pietrelor prețioase. Joule este unitatea de măsură pentru energie. Noi, oamenii, suntem energie, tot ce este pe acest pământ este de fapt energie. Pietrele au energia lor. Și de aici Joule.

Raluca Leafu Bon Bijou
Joule Project

Care au fost provocările și, implicit, lecțiile cele mai importante ca antreprenor?

Au fost multe însă dacă ar fi să le enumăr pe cele mai importante:

  • Emoția trebuie în creație. Este indicat să ajungă în planul doi în momentul în care trebuie să fii tranzacțional.
  • Banii firmei NU sunt banii tăi. ?
  • Orice are o rezolvare. Când intram în panică din diverse situații de birou, îmi aminteam că nu operez pe creier și mă calmam.
  • Și cred că cel mai important este să simți ceea ce faci și să conștientizezi că:

Un drum antreprenorial nu se desfășoară doar în vârf. E ca o expediție pe munte – dacă plouă, urci mai încet, dar nu e din vina ta.

Ce a inspirat cea mai recentă colecție, „A Feelings Confession” și cum ia naștere o colecție nouă?

Yves Klein este artistul care ne-a inspirat în ultima colecție de la Bon Bijou. Este o continuare a celorlalte colecții artistice inspirate de Picasso, Van Gogh, Dali și Frida Kahlo.

Munca din spate pornește cu un moodboard și cu niște desene. Toate colecțiile artistice au fost desenate și modelate în ceară de Claudia Pușcașiu, iar ideile au fost un mix inspirat din călătoriile mele, de unde am cumpărat mereu cărți și creativitatea Andreei Tocitu, colega mea.

În concluzie, este nevoie de o echipă.

Care este bijuteria pe care o porți zilnic și de ce, ce înseamnă ea pentru tine?

Sunt fan inele, de aici și noul drum cu Joule Project. Acum am inelul de logodnă și un inel cu ametist și diamante pe care l-am primit la 30 de ani de la mama mea. Dar am multe inele cu meaning pe care le „rulez” între ele, depinde de mood.

Raluca Leafu Bon Bijou
Bon Bijou

Poți completa cu ce dorești.

Mama natură…

ESTE.

Frumusețe pentru mine…

Este simplitatea.

2022…

Un an rachetă. ?

Elena Vrabie
Elena Vrabie
Port multe pălării și învăț în fiecare zi despre viața de femeie, mamă, soție, iubitoare de patrupede și jurnalist Millennial cu o experiență de 10 ani în domeniu. Când nu scriu, vloguiesc! #alwaysoptimising