Nalu 2.0 | Brandul se reinventează sub bagheta creativă a Georgianei Ciceo de la Monom

Durata: 5 minute

Cine cunoaște brandul de lenjerie intimă NALU, cu siguranță se va bucura să afle că, după mai multă vreme de incertitudine și „tăcere”, lucrurile au intrat, în cele din urmă, pe un făgaș normal.

NALU are o poveste zbuciumată în spate. A fost lansat pe piața românească în anul 2016 de către antreprenoarea Sonia Micu, o profesionistă în domeniul marketingului, care, după 10 ani de muncă în corporație, și-a dorit să lase totul în urmă pentru un proiect antreprenorial propriu. Așa a apărut NALU, o linie de lenjerie mai altfel decât ce exista la momentul respectiv pe piață, ce deborda simplitate și minimalism (inclusiv din perspectivă cromatică).

Producția locală, dar sezonieră (de două ori pe an) într-o fabrică din Cluj-Napoca, a fost, poate, unul dintre punctele nevralgice în creșterea și susținerea brandului, pentru că, fiind externalizată, era mai greu de controlat. A venit apoi pandemia, care a adus presiuni mari din perspectivă economică și socială, dar și întreruperi pe linia furnizorilor. Astfel, după reduceri succesive de personal, la un moment dat s-a luat decizia de a se întrerupe activitatea.

O nouă șansă pentru NALU

NALU
Georgiana Ciceo, owner NALU

Astăzi, NALU a găsit, în sfârșit, omul potrivit pentru a se reinventa. Este vorba despre Georgiana Ciceo, arhitectă de profesie și creatoare de bijuterii la Monom, propriul ei proiect antreprenorial.

Georgiana cunoștea dinainte brandul și a manifestat mereu admirație pentru curajul NALU de a aduce o altfel de lenjerie intimă. De aceea, când a aflat de greutățile pe care le întâmpina NALU, a luat decizia de a face ceva. De a-i da o nouă șansă.

Un nou capitol se deschide acum pentru NALU, cu o direcție ușor diferită de ceea ce a fost, mai feminină și mai provocatoare, dar păstrând spiritul cu care brandul a plecat la drum: a da femeilor o alternativă de lenjerie care să le facă să se simtă la fel de bine ca în propria piele.

Curatorialist: Ce înseamnă pentru voi, ca antreprenori și creativi, preluarea NALU?

Georgiana: Previzibil, o provocare. Am investit foarte mult în brand anul acesta, e un model de business diferit de cel cu care lucrăm la MONOM, unde majoritatea activităților le facem in-house (prototipare, producție proprie etc). Externalizarea producției ridică mari probleme, furnizorii lucrează doar cu comenzi minime foarte mari, e o perioadă de adaptare, încă.

Vine, bineînțeles, și cu mari satisfacții, ca atunci când îți reușește ceva ce nu ai mai făcut până acum. Deocamdată, consider că am făcut o treabă foarte bună, feedbackul pe care îl primim e foarte bun.

Ce a cântărit în procesul de decizie în ceea ce privește achiziționarea / preluarea brandului NALU?

Aș putea spune că au fost mai mulți factori poate mai mult emoționali, decât raționali. NALU este aproximativ “de aceeași vârstă“ cu MONOM, noi am avut de-a lungul timpului câteva colaborări, nu eram străini unii de alții, așa că am avut un gust amar când am văzut că ei au decis să închidă, bănuind câtă muncă a fost în spate și ce presupune o astfel de afacere.

Fabrica cu care NALU colabora este tot din Cluj, la fel ca noi, aveam niște cunoștințe acolo, am aflat că au din ce în ce mai puțin de lucru, că și-au redus efectivul de angajați la o treime, în ultimii 5 ani. De aici a încolțit gândul de a prelua NALU. Bineînțeles, a contat mult deschiderea owner-ilor inițiali și dorința lor de a vedea brandul dus mai departe.

Pe ce cifre stăm? Există o piață semnificativă de clienți pentru astfel de produse?

Noi, în 2022, am deschis la Cluj MONOM the concept store, un loc în care nu expunem doar produsele noastre, ci și alte 16 branduri românești. Piața și interesul clienților pentru produsele realizate local cresc constant – clienții își dau tot mai mult seama de importanța susținerii businessurilor locale și de felul în care asta generează dezvoltare pe orizontală, dar și de diferența de calitate dintre producția de masă, fast-fashion, și cea în serii mici.

Pe de altă parte, NALU are o comunitate  consistentă, care se dezvoltă frumos în ultimele luni și noi considerăm că are mult potențial să crească.

A avea o piesă de lenjerie prietenoasă cu corpul și mediul – este o formă de lux? Este o formă de respect pentru tine? Este o formă de quiet luxury, de ce nu?

Da, da și da. Colecția de lenjerie lansată în această vară a fost realizată din materiale premium, de tip deadstock (materiale care fuseseră produse deja, dar care nu au mai fost folosite în scopul destinat inițial).

Materialul se simte minunat pe piele, este foarte elastic, se așează foarte bine pe formele corpului, se usucă foarte repede, nu ține umezeală, accesoriile sunt realizate din metal de culoare aurie colorat în masă (nu vopsit), cusăturile sunt realizate cu atenție, într-o fabrică din Cluj- Napoca, cu o experiență în producția de lenjerie de 30 de ani.

Vorbim, așadar, de un produs premium. Iar confortul și starea de bine încep de la primul strat pe care îl pui pe tine, alegerea unui produs premium în materie de lenjerie este un gest pe care îl faci doar pentru tine, un lux pe care ți-l oferi doar ție.

NALU

NALU

NALU

Cum se va schimba direcția creativă NALU odată cu preluarea voastră?

Produsele NALU sunt mai complexe, iar în ceea ce privește funcționalitatea am încercat să ducem lucrurile mai departe și să dezvoltăm niște produse mai complexe din acest punct de vedere, care să răspundă la solicitările clientelor.

Așa au apărut body-urile ajustabile (care se închid jos cu trei rânduri de copcii, pe trei nivele), dublura cu elastic în zona bustului la body-uri (prevăzută cu elastic la sub-bust, pentru a putea fi purtat și fără sutien), cupele extractibile (astfel că sutienele noastre nu sunt doar dublate, dar și prevăzute cu un buzunar în care există o cupă din burete care poate fi îndepărtată dacă nu se dorește folosirea lor).

Cât privește imaginea, aș zice că am mers într-o zonă ceva mai clean și mai minimalistă.

Care sunt pașii următori pentru NALU din punct de vedere business?

Momentan, lucrăm la diversificarea ofertei de produse, dezvoltăm o linie de loungewear și noi produse de lenjerie urmând a fi lansate în următoarele luni. Avem în plan participarea la mai multe evenimente, inclusiv în afara tării, pentru a face brandul cât mai cunoscut.

Putem îndrăzni la NALU for men? NALU for kids?

Întrucât NALU tocmai a pornit pe un nou drum, nu excludem nimic momentan.

Top 3 produse NALU recomandate de voi?

Daca tot a inceput sezonul rece, recomandam cele două body-uri MERA & VITRA și setul de lenjerie VITRA.

NALU

NALU

Ce are NALU FRUMOS astăzi?

O a doua șansă.

 

Fotografii: Denisa Coman

Andreea Mira
Andreea Mirahttps://andreeamira.ro/
Creatoare de povești scrise și vizuale. Fotografă de food (aruncă un ochi pe www.instagram.com/andreea.mira), food blogger @www.infarfurie.ro și profesionistă în comunicare cu peste 15 ani de experiență. Sunt mamă a doi copii minunați care mă ajută adesea să văd lumea cu alți ochi. Îmi place să beau cafea, să alerg dimineața, să admir case vechi și să descopăr poveștile celorlalți.