MAD SHOES: Brandul care unește pasiunea pentru pantofi cu măiestria artiștilor români

Durata: 7 minute

Satin și accesorii de designer, acestea ar fi elementele care fac ca orice pereche de pantofi Mad Shoes să fie wow. Ca niște mici opere de artă, așa și-a imaginat Georgiana Ghiciuc pantofii pe care și-ar dori să îi aibă atât ea, cât și celelalte femei îndrăgostite de tocuri înalte și încălțăminte care te face să te simți perfect.

Georgiana s-a născut la Iași, unde și-a petrecut copilăria și a făcut școala. Vocația a îndreptat-o către Facultatea de Comunicare și Relații Publice, Universitatea Alexandru Ioan Cuza din Iași, ca șefă de promoție. A aprofundat domeniul comunicării printr-un Master în Comunicare și Afaceri Europene la Insitutul Catolic din Paris și cu un doctorat în Comunicare politică, la Iași.

Inițial, Georgiana a fost atrasă de domeniul academic, predând la catedra de Comunicare până în 2012, când a început pe drumul antreprenoriatului în mai multe domenii. Primul business a fost o tipografie care se ocupa de imprimat sacoșe de hârtie, în 2012. A urmat Beaglecat, o agenție de marketing digital care oferă servicii companiilor IT&C din Europa și US, în acest moment fiind 3 oameni în această echipă. Din 2018 s-a mutat cu familia în Berlin și a demarat Employer Branding for Tech, un proiect de consultanță pe cultură organizațională și employer branding.

Anul 2023 a adus o nouă provocare pentru Georgiana, plecând de la o mai veche pasiune pentru pantofii cu toc: cum ar fi să pornească un mic business de producție manuală de pantofi statement, din satin, pe care să îi accesorizeze în colaborare cu diferiți artiști?

Așa s-a născut Mad Shoes, un proiect care a scos-o pe Georgiana din zona de confort a profesiei sale și i-a deschis calea către un domeniu nou și provocator.

Citește interviul cu Georgiana Ghiciuc pentru mai multă inspirație în antreprenoriat și urmarea pasiunii.

pantofi
Georgiana Ghiciuc, fondatoare Mad Shoes

Curatorialist: Care sunt 3 cuvinte care te descriu cel mai bine?

Georgiana: Meticulozitate, devotament, dinamism, determinare (mereu fac ceea ce spun că voi face :))

Când a început pasiunea pentru pantofi și, mai ales, pentru tocuri?

De tare demult. De când încercam pantofii Guban ai mamei și mă gândeam cât de greu trebuie să le vină femeilor să meargă pe ei. Îmi imaginam că degetele într-un stiletto trebuie strânse astfel încât sa poată încăpea perfect până în vârf.

A crescut cu timpul și s-a maturizat în ultimii ani, când am început să petrec din ce în ce mai mult timp uitându-mă la branduri de pantofi online.

Și acum, dacă am o zi proastă, petrec câteva ore uitându-mă la stilettos și totul e mult mai bine.

Nu mă uit neapărat ca să cumpăr, mai mult compar modelele, materialele din care ele sunt făcute, accesoriile care le diferențiază.

Ești de mai mulți ani antreprenor în consultanță, de ce ai simțit nevoia de a porni și un alt proiect antreprenorial întru cu totul alt domeniu?

Nu sunt “om de fashion”. Mi-am început propria afacere – o agenție de content marketing – acum 10 ani, pe vremea când, în România, conceptul de content marketing nu era foarte cunoscut. Între timp, am migrat înspre zona de employer branding, pe care am dezvoltat-o tot mai mult în momentul în care m-am mutat în Berlin, în 2018. Acolo am început un podcast care mi-a permis să înțeleg industria de IT la nivel european și m-am dezvoltat ca și consultant în zona de cultură organizațională.

În tot acest timp, mă gândeam ca, deși sunt apreciată în ceea ce fac și ajut cu succes de mulți ani organizațiile să recruteze mai bine, totuși, un proiect cu adevărat de suflet pentru mine ar include pantofii. Nu am știut precis în ce forma ar fi el, până astă vară, când mi-am luat inima în dinți și am început să mă gândesc cum ar fi chiar să produc pantofi.

pantofi

De ce pantofi din satin? Care este povestea alegerii acestui material, ce ai vrut să exprimi prin intermediul său?

În primul rând, pentru că mie îmi plac la nebunie pantofii stiletto din satin roz. Spre deosebire de alte materiale, au acea eleganță care m-a cucerit.

În al doilea rând, pentru mi-a fost greu să găsesc, de-a lungul anilor, o pereche de pantofi din satin de calitate bună, la un preț corect. A fost un challenge personal și așa am decis să aleg satinul.

Deși este un material extrem de sensibil și de greu de manevrat, se pot produce pantofi din satin de calitate. Trebuie doar să vrei să faci asta. Și să îi lucrezi manual, așa cum facem noi. Mi se pare că sunt o piesă foarte versatilă, care poate fi ușor purtată și la o petrecere și la birou. Dacă pantoful are și un accesoriu unic (încercăm să lucrăm colecții-capsulă în colaborare cu artiști români, dar și internaționali), atunci chiar ai niște pantofi pe care mai rar îi poți întâlni.

pantofi

Brandul tău de pantofi poartă numele Mad Shoes, care este povestea numelui?

Ne-am inspirat din Alice în Tara Minunilor, unde se admite faptul ca “we’re all mad here”. La fel suntem și noi – după pantofi, după povesti, după Alice in Wonderland. Consider că unele nebunii pe care le avem în cap sunt nebunii bune care te fac un om autentic.

Așa am decis să denumesc brand-ul MAD – pentru că doar o nebună cu 10 ani în spate de marketing și consultanță în tech ar decide să spună “stop, e timpul pentru ceva nou și complet diferit”.

Cum este femeia care poartă pantofii Mad Shoes?

E creativă, apreciază designul de bună calitate, e versatilă cu ținutele ei și, mai ales, pasionată de designul sustenabil. Fiecare pereche de pantofi MAD e creată la mână, individual, într-o fabrică din București, iar artiștii care colaborează cu noi pentru colecțiile-capsulă sunt plătiți la justa valoare.

Care este modelul tău preferat de pantofi din colecția Mad Shoes și cu ce îți place să îi porți?

Modelul preferat este MAD in Love, care constă în stiletto de satin cu inima mare de sticlă aplicată, lucrată cu foița de aur de către Cezar Petryan. Asta pentru că e cel mai nou.

Altfel, modelul MAD, în colaborare cu Diana Cojocaru, m-a însoțit prin Europa toată vara și a atras niște super comentarii până acum. Bijuteriile create de Diana sunt, la baza, cercei-statement din porțelan care sunt absolut divini. Mi-a venit ideea să-i scriu să-i propun o colaborare și să transformam cerceii în accesorii pentru pantofi.

Îmi place să îi port cu rochii scurte, negre, simple sau cu rochie amplă, lungă, din dantelă. Am primit mult complimente pentru modelul acesta care e, momentan, sold out.

pantofi

Tu faci designul pantofilor din colecțiile Mad Shoes? Cu cine mai colaborezi pentru realizarea handmade a pantofilor?

Designul l-am imaginat eu, după care am găsit un colaborator foarte fain care deținea deja modelul visat de mine. Pe acest model al lor aplicăm accesorii lucrate de către artiștii cu care deschid eu colaborări. Iar eu îmi imaginez tot felul de modele din metal, ceramică, sticlă, plastic – practic, the sky is the limit când vine vorba de accesorii cu care să îi garnisim.

Ai o întâmplare memorabilă legată de pantofii cu toc pe care ne-ai putea-o împărtăși?

Nu știu dacă e chiar o întâmplare, dar pentru mine a fost memorabil să țin un discurs despre employer branding la o conferință la Belgrad acum câteva luni, încălțată în propriii pantofi, cu accesoriile Dianei Cojocaru.

Practic, povesteam despre legătură mea personală dintre antreprenoriat și employer branding, pe fundal aveam o fotografie mare cu pantofii, iar toată sala se uita la ei, pentru că stăteau, efectiv, la baza povestirii. Nu cred că e cine știe ce, însă pentru mine, în acel moment, am redescoperit un sens de care m-am îndoit de 300 de ori din iunie până acum.

Care este rolul pantofilor în garderoba unei femei, dincolo de evidenta funcționalitate?

O pereche de pantofi îți dă super puteri. Pentru mine, sunt cei mai importanți. O pereche de pantofi statement atrag atenția. Dar nu este vorba despre asta neapărat, ci despre cum te simți tu încălțată cu ei.

Eu, personal, cu pantofii potriviți, am senzația ca arat impecabil – și în rochie de seară și în blugi, si cu machiaj și fără, și cu părul coafat și necoafat.

Care este cel mai important lucru pe care l-ai învățat despre tine de când ai demarat proiectul Mad Shoes?

Am învățat că nu există nu se poate, că, dacă iei pas cu pas un vis (oricât de nebun ar fi el) și-l descompui în pași mititei executabili, poți produce niște pantofi extraordinari, fără să ai vreun background în fashion. Acesta e exemplul meu personal, se poate extrapola la aproape orice.

Câte perechi de pantofi cu toc deții în dulapul tău?

Nu multe, dar cele pe care le dețin sunt WOW 🙂

Pantofi cu toc și…

…..un espresso martini.

Ce ai frumos astăzi?

Niște flori de toamnă superbe, care se potrivesc cu covorul de frunze uscate de afară. Niște provocări faine care-mi dau dureri de cap, dar pe care le accept pentru a le depăși până la urmă cu zâmbetul pe buze :)))).

Fotografii: arhivă Georgiana Ghiciuc

Andreea Mira
Andreea Mirahttps://andreeamira.ro/
Creatoare de povești scrise și vizuale. Fotografă de food (aruncă un ochi pe www.instagram.com/andreea.mira), food blogger @www.infarfurie.ro și profesionistă în comunicare cu peste 15 ani de experiență. Sunt mamă a doi copii minunați care mă ajută adesea să văd lumea cu alți ochi. Îmi place să beau cafea, să alerg dimineața, să admir case vechi și să descopăr poveștile celorlalți.