La Mode Toujours | Brandul de rochii de mireasă creat de Cristina State și echipa ei de artizani ai frumosului

Durata: 7 minute

Câte dintre femei nu s-au visat în rochii de mireasă minunate, perfecte pentru silueta pe care o au, care le pune în evidență frumusețea și care le fac să arate de poveste în unul dintre cele mai importante momente ale vieții lor – ziua nunții?

Cristina State, antreprenoare, designer și mamă, face ca acest lucru să devină posibil prin proiectul antreprenorial La Mode Toujours, unul dintre cele mai apreciate branduri de rochii de mireasă din România.

Născută în Deva, Cristina a avut înclinații artistice încă de când era copil și se juca împreună cu sora ei foarte „creativ”, pictând, de pildă, pereții apartamentului în care locuiau sau croitorind haine pentru păpuși.

Talentul dovedit la desen și pictură și l-a cultivat la o școală de arte, dar mai târziu, părinții au sfătuit-o să continue studiile la un liceu axat pe materii standard și nu pe cele artistice. Pentru facultate Cristina a venit în București, unde a studiat Business și Marketing, urmată de o Facultate la distanță în Franța, la Clermont Ferrand, de Administrarea Afacerilor.

Primele creații vestimentare le-a realizat pe când era studentă, mai mult dintr-o joacă, vrând să-și ajute colega de facultate care participa la un târg de bijuterii artizanale și care avea nevoie de câteva piese care să îi pună în valoare colecția. Pentru că toate hainele s-au vândut imediat, Cristina s-a simțit încurajată să pornească pe acest drum. Așa a luat naștere La Mode Toujours, brandul ei de suflet.

rochii de mireasă
Cristina State – fondatoare La Mode Toujours

Curatorialist: Ce te-a determinat să te lansezi ca designer de modă?

Cristina: Nu a existat un moment zero când am decis că vreau să fiu designer, ci o succesiune de întâmplări care m-au condus spre acest drum. În primul rând, a contat pasiunea din copilărie și faptul că am crescut cu artele plastice. Mai apoi, faptul că, odată ajunsă la București, am descoperit o lume care încuraja designul local și consumatori dispuși să plătească pentru creații unice sau în serie limitată.

Așa am început să fac primele creații, care erau la acel moment fuste, bluze și rochii, iar, odată cu cererea, au venit și primul atelier și showroom și, mai târziu, extinderea brand-ului.

A fost moda o pasiune veche sau o preocupare constantă de-a lungul vieții tale? Sau a fost o revelație a vieții de adult?

Aș putea spune că nu neapărat moda, ci artele vizuale au fost și sunt o constantă a vieții mele. Încerc să mă înconjor de frumos și să îmi cresc fetița încurajând-o să aprecieze arta în toate formele ei.

Ai avut un model antreprenorial în minte atunci când te-ai decis să pornești pe cont propriu?

Nu, și am facut multe greșeli de business, mai ales la început. Dar, vorba aceea, „din greșeli învață antreprenorul” 🙂

Consider că lecțiile pe care le-am primit de-a lungul parcursului meu sunt cea mai valoroasă experiență de business și nu aș schimba nimic dacă aș da timpul inapoi.

Ar fi fost și greu să procedez altfel mai ales că am început business-ul la o vârstă foarte fragedă, 21 ani, plus că atunci nu existau atât de multe resurse online.

Cum au fost începuturile vieții de antreprenor? Ce ți s-a părut cel mai greu și cum ai depășit acea dificultate?

Am lansat La Mode Toujours când aveam doar 21 ani, cu mai puțin de 1000 euro, investiția fiind în materiale – în primul an externalizam producția. Am crescut pas cu pas, am reinvestit constant tot ce caștigam si, mai ales în primii ani, mi-am urmat pasiunea, mai degrabă decât să fac business, fiindcă nu mă gândeam niciun moment la profit, ci la cât de multe creații pot lansa și cât de creative să fie shooting-urile noilor colecții.

Munceam enorm, peste 12 ore pe zi, dar nu simțeam că fac un efort, ci că mă bucur de fiecare moment. Privind în urmă, cel mai important lucru pe care l-am sacrificat a fost timpul dedicat celor dragi, familiei și prietenilor, însă sunt norocoasă că au fost alături de mine și m-au înțeles.

rochii de mireasă

De ce ai ales să te nișezi doar pe colecții de rochii de mireasă? Ce te-a atras în această poveste a nunții și mireselor?

Prima rochie de mireasă pe care am creat-o a fost realizată la cererea specială a unei cliente care mai avea creații La Mode Toujours și care și-a dorit să ne poarte în ziua cea mare. Mi s-a părut cel mai frumos compliment pe care l-aș fi putut primi și, în plus, tot procesul de realizare a rochiei a fost unul plin de provocări, așa că mi-am dat imediat seama că mi se potrivește.

Eu sunt un Vărsător tipic, care trebuie să aibă mereu planuri noi, să schimbe ceva, să inoveze și am început să învăț cât mai mult despre acest domeniu, înainte să lansez prima colecție Bridal. Am participat la târguri internaționale din această zonă, am găsit furnizorii potriviți de materiale și mi-am pregătit echipa pentru a realiza produse la standarde comparabile cu ale oricărui brand internațional Bridal din categoria luxury.

Apropo de asta, sunt mândră că cei mai mulți dintre furnizorii noștri de dantelă și mătase sunt, de asemenea, furnizorii unora din cele mai mari branduri de Bridal la nivel global.

Bineînțeles, designul și calitatea execuției creațiilor și faptul că sunt realizate de la zero, pe dimensiunile fiecărei cliente, au fost niște atribute importante care ne-au făcut să devenim, în scurt timp, extrem de populari pe piața locală de rochii de mireasă.

rochii de mireasă

Cum ai descrie brandul La Mode Toujours în 3 cuvinte?

Atemporal, elegant, feminin.

Cum este femeia care alege rochia de mireasă La Mode Toujours? Cum o vezi?

Este o femeie independentă, care nu uită, însă, să fie romantică și feminină. Este selectivă, știe deja ce o avantajează și apreciază execuția migaloasă a unei creații custom.

rochii de mireasă

rochii de mireasă

rochii de mireasă

Cum vezi segmentul rochiilor de mireasă din România? Se poate spune că a ajuns la maturitate piața sau încă mai avem de lucru la acest capitol?

Piața de Bridal, nu doar cea a rochiilor de mireasă, a evoluat mult în ultimii ani și putem spune că s-a conturat deja un trend spre lucrurile simple și de bun gust. Cu toate acestea, mai sunt mulți pași de făcut până la maturitate.

Încă sunt rochii de fabrică vândute la supra preț, branduri care se vor minimaliste, dar care nu stăpânesc arta tiparelor, și lista poate continua.

Contează mult, însă, ca viitoarele mirese să se informeze și să își seteze niște standarde înainte de a-și alege rochia. Dacă alegi un atelier de rochii de mireasă, asigură-te că materialele sunt unele de calitate și că acest produs va fi realizat special pentru tine.

Ești și mamă – cum reușești să îmbini viața de antreprenor cu cea de mamă astfel încât să le împaci cât mai bine pe amândouă?

Nu este usor, dar cu siguranță este imprevizibil. Deși fetita mea deja merge la grădiniță, pot apărea situații neprevăzute care necesită să fiu lângă ea, așa că trebuie să mă repliez în permanență și să țin legatura cu echipa mea și de la distanță.

Ce aș putea să sfătuiesc alte antreprenoare care urmează să fie mame sau să se reîntoarcă în business este să pună oricând copiii pe primul loc și să aiba mindset-ul potrivit: poți face lucrurile diferit în business față de cum le făceai înainte să fii mama și e la fel de ok.

Ce te inspiră în crearea unei noi colecții? Care sunt elementele pe care le aduci ca noutate și care sunt constantele care formează semnătura brandului?

Încerc să interacționez, pe cât de mult posibil, cu clientele noastre și cu femeile care vin să probeze rochii și ele mă inspiră.

Când vezi o femeie îndrăgostită, căreia i se luminează fața atunci când probează o rochie de mireasă este un sentiment special, simți că rezonezi cu ea, că trăiești alături de ea emoția acelui moment și dorința de a străluci.

Cred că epoleții și aplicațiile prețioase sunt deja parte din semnătura brandului, însă, la fiecare colecție încerc să aduc noutăți prin designul propus. Totodată, încerc să gândesc creațiile LMT ca pe o investiție pe termen lung, creații care nu se demodează, care vor fi la fel de actuale și peste câțiva ani. Iar acesta e un atribut care contribuie la diferențierea și unicitatea brandului.

Care este modelul tău preferat de rochie de mireasă? De ce?

Rochia tip A line pentru că pune în evidență orice siluetă.

Cum arată rochia perfectă pentru noul sezon de nunți 2023?

Este simplă și, în același timp, strălucitoare. Este feminină fără să fie vulgară și are mici accente unice.

Cum te înconjori de frumos în viața de zi cu zi?

Prin oameni, în primul rând. Îmi doresc ca oamenii din jurul meu să aibă un caracter frumos și să fie pozitivi. De asemenea, îmi place să călătoresc des și să îmi încarc bateriile în natură.

Care ar fi cel mai important sfat pe care l-ai da unei mirese atunci când începe căutarea rochiei de mireasă perfecte?

Să se gândească bine la ce își dorește ea și nu la ce își doresc cei din jur pentru ea. Să facă alegerea cu sufletul și să vină relaxată la probe, alături de oameni dragi care au good vibes și îi respectă deciziile.

 Care este designerul de rochii de mirese pe care îl admiri cel mai mult?

Alber Elbaz. A fost un creator mult prea mare ca sa îl asociem doar cu rochiile de mireasă, dar m-a impresionat mereu prin modestia și bunătatea pe care le transmitea. Când analizez un om, nu admir doar geniul sau talentul, ci și calitatea sa umană și felul în care se raportează la cei din jur.

Fotografii: arhivă Cristina State

Andreea Mira
Andreea Mirahttps://andreeamira.ro/
Creatoare de povești scrise și vizuale. Fotografă de food (aruncă un ochi pe www.instagram.com/andreea.mira), food blogger @www.infarfurie.ro și profesionistă în comunicare cu peste 15 ani de experiență. Sunt mamă a doi copii minunați care mă ajută adesea să văd lumea cu alți ochi. Îmi place să beau cafea, să alerg dimineața, să admir case vechi și să descopăr poveștile celorlalți.