Când pasiunea pentru modă devine mai puternică decât tine, nu ai decât o cale de urmat: să găsești cea mai bună formă de a o materializa – așa s-a întâmplat și cu Ana Maria Ghinea când a pus bazele Fashion Villa, proiectul ei antreprenorial.
O clădire interbelică de 4 nivele din zona Dorobanți, situată pe strada Ștefan Negulescu nr 39, și-a recăpătat frumusețea și aerul boem de altădată cu ajutorul Anei Maria și a devenit Fashion Villa, o îmbinare fericită de spații dedicate modei, domeniului beauty și organizării de evenimente.
Modă, beauty și evenimente cu stil. Stilul Fashion Villa.
Iubitorii de modă vor descoperi aici o selecție remarcabilă de piese vestimentare și accesorii atemporale de la branduri prestigioase precum: Victoria Beckham, Stella McCartney, Brunello Cucinelli, Maison Martin Margiela, Acne Studios, No21, Philipp Plein, Loewe, Herno, Zimmermann, Ganni sau Erika Cavallini, dar și o colecție de haine upcycled – piese recondiționate și reinventate creativ, din grijă pentru natură și pentru un viitor sustenabil.
În domeniul beauty, Ana Maria l-a cooptat pe Cătălin Manolache, hairstylist-ul vedetelor și ambasadorul Dyson în România. Salonul său din Fashion Villa oferă servicii complete de beauty, folosind echipamente de ultimă generație și având o echipă alcătuită din profesioniști de top.
Mansarda Fashion Villa este locul de poveste în care se pot organiza evenimente exclusiviste, beneficiind de un spațiu generos, o atmosferă chic și de un pachet complet de serviciile de planificare și organizare pentru o gamă largă de evenimente.
„Moda, pentru mine, nu este despre haine, ci este o reflexie a personalității și o modalitate de exprimare. Iubesc moda dintotdeauna, iar acum pot spune că este mai mult decât o pasiune pentru mine. Moda este, totodată, o artă, iar eu mi-am dorit ca arta modei să fie asociată și cu locul în care pasiunea mea avea să înflorească. Așa s-a născut Fashion Villa”, mărturisește Ana Maria.
Află din interviul de mai jos mai multe despre Fashion Villa și despre cum visul Anei Maria Ghinea a devenit realitate.
…
Curatorialist: Când și cum ai demarat proiectul Fashion Villa, care au fost circumstanțele care te-au condus aici?
Ana Maria: Am creat Fashion Villa dintr-o dragoste incontestabilă pentru modă. Spațiul meu de ”joacă” există de mai bine de 10 ani, dar mi-am dorit să îi dau valoarea și, mai ales, splendoarea pe care o merită, după tot acest timp.
Locația a apărut în viața mea la momentul potrivit, adică la finalul anului trecut, și găzduiește acum colecții de haine, un salon de beauty și un spațiu de evenimente. E locul în care mi-am dorit sa pot bea cafeaua cu prietenele sau clientele mele, să ne bucurăm de momente împreună într-un spatiu așa cum l-am visat.
Care a fost momentul în care ai descoperit că ești pasionată de modă și cum a evoluat această pasiune?
Pasiunea pentru modă a început din copilărie și a evoluat treptat, devenind o parte integrantă a identității mele. Am descoperit că sunt pasionată de această lume în timp ce explorăm diferite stiluri, ținute și prin modul în care mă făceau să mă simt. Această pasiune a crescut odată cu înțelegerea profunzimii și a creativității din spatele artei vestimentare. Astăzi, sunt recunoscătoare că tot ceea ce fac este din dragoste și pasiune pentru frumos.
Ce te-a inspirat în alegerea acestui concept – o îmbinare de magazin de haine, salon de beauty, spațiu de evenimente, cafea bună și un spațiu boem, minunat amenajat?
În Fashion Villa, conceptele se întrepătrund, astfel creează o experiență inedită în care poți savura lumea elegantă a modei. Îmi doresc ca persoanele care ne calcă pragul să aibă parte de o incursiune în lumea frumosului, unde să se bucure de consultanță din partea specialiștilor noștri, în timp ce savurează o cafea aburindă sau un pahar de șampanie rece.
Fashion Villa este un spațiu multifuncțional, fiind și un cadru perfect pentru evenimentele boeme, atemporale. Vreau ca oamenii să simtă eleganța, prestigiul și grandoarea vilei, să aibă parte de o experiență fashion unică.
Care este povestea numelui de brand ales?
Fiica mea, Alexia, a denumit acest loc, precum tot ea a creat si logo-ului. Vila interbelică, cu un aer boem din Dorobanți, descrie cel mai bine ambianța și atmosfera primitoare pe care ți-o oferă locația. Fashion Villa este întocmai imaginea acestui loc plin de rafinament și eleganță, unde ai parte de o incursiune în lumea modei premium.
Care consideri că este profilul clientei care calcă pragul Fashion Villa?
Clienții mei sunt iubitori de artă, natură și fashion; înțeleg puterea atemporală a lucrurilor și o apreciază. Sunt oameni sofisticați, care apreciază eleganța, calitatea și sustenabilitatea în modă. Sunt cei care caută nu doar haine și accesorii, ci și o experiență memorabilă și inspirațională.
Cum ai ales casa în care îți desfășori acum activitatea, povestește-ne un pic din culisele acestei alegeri deloc întâmplătoare.
Consider că locul m-a ales pe mine, a fost dragoste la prima vedere. Este spațiul ideal în care obiectele vestimentare consacrate se pot exprima și pot fi apreciate cum trebuie. Am avut în minte Bucureștiul elegant din acea perioadă, iar vila atemporală mi-a creat exact această imagine pe care acum v-o transpun și vouă și pe care am ales-o să îmi spună povestea mea și a colecțiilor mele mai departe.
Ai avut în minte un model antreprenorial atunci când te-ai decis să pornești pe cont propriu?
Da, am avut în minte un model antreprenorial bazat pe pasiune, creativitate și responsabilitate. Mi-am dorit să îmi pot exprima pasiunea și dragostea pe care o port pentru această industrie. Mai mult, mi-am dorit să pot expune colecțiile consacrate ale marilor designeri, precum și să îmi creez propria linie vestimentară într-un cadru potrivit.
La parterul Fashion Villa găsim colecția de haine upcycled. Ce te-a determinat să adaugi o componentă sustenabilă proiectului tău antreprenorial?
Da, noua colecție pune în valoarea sustenabilitatea și impactul asupra mediului. Acum, fast fashion-ul îl regăsim în toate conceptele și formele, iar eu mi-am dorit ceva mai atemporal, notabil, relevant pentru viitor și mediu.
Care a fost cea mai importantă lecție învățată ca antreprenor?
Cea mai importantă lecție învățată este că succesul vine cu sacrificii și perseverență. Cred cu tărie că “omul sfințește locul”. Este nevoie de multă muncă și dedicare pentru a-ți transforma visurile în realitate, dar rezultatele sunt, cu adevărat, satisfăcătoare.
Ce cuvânt sintetizează cel mai bine brandul Fashion Villa?
Cu siguranță, cuvântul boem. Dacă aș putea alege mai multe ar fi atemporal, eleganță și unicitate, dar cuvântul ales le însumează pe toate.
Tu ce ai FRUMOS astăzi?
Frumosul este creativitatea din mine pe care o explorez și o pun valoare; este unicitatea pe care o simt fiind eu însămi în fiecare zi și pe care o exprim prin piesele vestimentare inedite. Creativitatea cu ajutorul căreia am creat Fashion Villa și care mă reprezintă.
Fotografii: arhivă Ana Maria Ghinea