Christine on the Clouds este unul dintre primele branduri la care mă gândesc atunci când este vorba de designeri români. Materiale moi, vaporoase, culori pastelate, cu elemente aplicate ce subliniază mereu feminitatea.
Creațiile semnate de Cristina Șerbu m-au cucerit de când le-am văzut prima dată la o ediție a târgului Made in Ro. O eleganță șic, delicată, fără ostentație. Haine de purtat zilnic pentru a te simți bine cu tine.
Cristina a urmat actoria, dar și-a dat seama pe parcurs că este mai degrabă atrasă de modă, design și creație vestimentară, astfel că din 2007 a îmbrățișat acest domeniu, cu pași mici, dar siguri.
A inițiat Social Plum, un atelier de consultanță și shopping personalizat și a făcut un curs de de vară în domeniul personal shopper și consultat de imagine la Istituto Marangoni Londra,
S-a înscris și la un Master în Strategii de Modă și Costum la UNArte București și, ulterior, a venit firesc lansarea propriului brand vestimentar, Christine on the Clouds.
Citește mai jos interviul cu Cristina Șerbu, creatoarea Christine on the Clouds.
…
Curatorialist: Care ar fi primele trei cuvinte care te-ar defini?
Cristina: Acțiune, căutare, strădanie. Întâi acționez, apoi gândesc și după mă străduiesc din răsputeri să ies din ce m-am băgat ?.
Cum ai trecut de la profesia de actriță la cea de designer? Ce te-a atras mai mult la designul vestimentar?
Cât se poate de firesc, fără vreun efort anume. Natural.
Designul este mai aproape de modul meu de a fi, mă reprezintă și exprimă mai bine.
Când crezi că a intrat moda în viața ta? Ai avut o pasiune pentru haine încă din copilărie/adolescență sau a venit ulterior?
Dacă faptul că mă schimbam de trei ori pe zi când eram foarte mică, deși rochițele erau impecabile, aș putea spune că din fragedă copilărie moda a fost prezentă în viața mea ?. În adolescență, a ieșit o perioadă din raza mea de interes, pentru ca ulterior să devină maniera în care îmi exprim emoțiile.
Cum ai defini stilul vestimentar pe care îl propui?
Feminitatea ca singura forma de apărare și lejeritatea ca singură formă de protest.
Așa am definit acum mai bine de noua ani brand-ul Christine on the clouds și așa îl pot defini și acum.
Te consideri o persoană cu capul în nori (apropo de numele de brand) sau cu capul pe umeri?
Sunt cu capul in nori și picioarele ancorate în concret.
Visez mult, gândesc pe măsură, ceea ce de multe ori este mult prea solicitant, nu știi încotro, ești între doua lumi.
Cum ai descrie femeia care poartă hainele semnate de tine?
Femeia a cărui scop este a fi cea mai buna versiune a sa la momentul prezent. Activă, educată, curioasă și curajoasă.
Unde era Cristina acum 10 ani și unde este acum? Ești mulțumită de parcurs, de evoluție?
Eram în plină criză economică care zguduia lumea și nu mă regăseam deloc în lamentarea generală. Preocuparea mea principală era unde mă voi situa eu după ce criza va trece și nu mă puteam vizualiza în acel moment, nu vedem ce aș fi putut face, știam că lumea nu va mai fi la fel și îmi căutam locul.
Așa că am stat eu ce am stat și am acționat – m-am înscris la master la UNArte. Destinul mi-a întins mâna văzând că o caut. În acea perioada s-a născut Christine on the clouds, nu peste mult timp va împlini 10 ani.
Acum sunt într-o situație similară, suntem în plină criză generală, o criza complexă, mai profundă decât precedenta, freamătul interior mă însoțește ca și atunci, însă de data aceasta concluzia este sa nu acționez. Când ești pe un teren mlăștinos, cu cât te agiți mai tare, cu atât te afunzi mai repede.
Probabil, peste alți zece ani voi fi unde astăzi nici nu gândesc, așa cum am fost și în urmă cu cei zece ani.
Care sunt piesele vestimentare de care nu te-ai plictisi niciodată?
De alb nu mă pot plictisi niciodată, mă regăsesc în toate formele lui. Și puțin albastru, și câteva buline, cu puțin tulle. Și câteva dungi. 🙂 Cămășile albe, pantalonii sau fustele albastre sau cu puțin albastru. Sau cu mult tulle. Eșarfele și rochiile. Jachetele. Nu cred că mă pot plictisi de niciuna dintre ele.
Cum creezi conceptele care stau la baza fiecărei colecții? Ce te inspiră, la ce te raportezi?
Plecând de la o nevoie, fiind propriul consumator pornesc la drum avându-mă reper. Inspirația vine de unde și când te aștepți mai puțin.
Cum este să fii designer vestimentar în 2022? Cum vezi piața?
Provocator. În plin proces de transformare a lumii în care trăim, a nevoilor și aspirațiilor generale. De la nivelul meu, nu mult diferită de ce a fost încă de la începuturile brandului. Diferența majoră pe care am remarcat-o ar fi că, din ce în ce mai multe produse Christine on the Clouds, călătoresc către alte meleaguri.
Care este piesa vestimentară de care te leagă o istorie pe care ne-o poți povesti?
O rochie albastră ca cerul, cu buline mari, albe. Era într-o vitrină în Bacău, orașul pe care îl vizitam cu părinții într-o zi toridă de vară când eram foarte mică. În perioada comunistă, culorile erau ceva rar. Am fost extrem de fericită să o am, am purtat-o până s-a decolorat.
Ce designer român îți place în acest moment? De ce?
Ana Marchetanu este prima, pentru că începe cu „a” ?.
Ce planuri ai pentru acest an? Ce ne pregătești?
Să ajung anul viitor este singurul plan pe care mi l-am propus. Ce am pregătit mereu, piese frumoase și utile, cred în inspirația și bucuria lucrurilor pe care le întâlnești și le folosești zilnic.
Dacă ar fi să alegi un singur cuvânt pentru a defini moda, care ar fi acela?
De ce să limităm un domeniu atât de vast si complex cu o implicare atât de puternică asupra vieții noastre la un singur cuvânt? ?
Un proiect special al tău poartă numele CECI N’EST PAS UNE POUPÉE. Când l-ai lansat și care ar fi povestea din spate?
Dacă vrei să admiri creațiile Cristinei și dincolo de ecran, vizitează magazinul Christine on the Clouds de pe str. G-ral H.M. Berthelot nr. 5.
fotografii: Adi Bulboacă, Bogdan Botofei (modele Ana Maria Ceparu, Alina Calotă).