Aceeași Mărie – aceeași tradiție, altă execuție. Tradiție în moda street fashion.

Durata: 5 minute

Sunt multe branduri și designeri în România care își trag viziunea și estetica din elementele noastre tradiționale. Nimic mai firesc, mulțumim istoriei pentru moștenirea lăsată.
De la Adrian Oianu, care și-a construit întregul discurs din ultimii ani în această zonă, și până la Mândra Chic cu ale sale pânze pe tricouri.

Dintre cele mai izbutite și rafinate execuții din peisajul modei românești, care mi-au atras atenția datorită echilibrului fin și versatilității sale, este eticheta Aceeași Mărie.

În spatele ei, Antonia Negrău, o tânără despre care afli, la un scroll rapid, că activează în zona agențiilor de social media, că pictează și expune, că îmbină într-un balet reușit toate straturile existenței sale.

Cine ești tu, Antonia, dincolo de ceea ce am aflat deja pe ecrane?

Antonia @ Aceeași Mărie: Dincolo de ecran, Antonia este o persoană extrem de activă, care ar prefera chiar să nu doarmă, doar-doar mai rezolvă niște lucruri la proiectele ei sau, de ce nu, poate chiar să învețe lucruri noi.
De exemplu, i-ar plăcea să învețe să cânte la chitară, vioară sau la violoncel.
I-ar plăcea să creeze mai mult decât o face acum.

Să scrie mai mult, să picteze mai mult, să se bucure de tot ce îi oferă natura, să exploreze lumea în lung și-n lat.
Iubește să călătorească și are prieteni pe mai multe continente. Este sociabilă și, de câțiva ani încoace, se bazează foarte mult pe feeling-ul pe care îl are atunci când întâlnește oameni noi.

A încetat să mai pună accent pe lucrurile materiale și a început să se centreze pe experiențele și amintirile pe care le capătă cu oamenii pe care îi întâlnește în parcursul vieții ei.
De un an și jumătate este mamă de o scottish tare adorabilă și pufoasă. Visează la o căsuță în mijlocul naturii, cu o prispă pe care să iasă în fiecare dimineață, să admire natura și să respire verde, așa cum a și copilărit împreună cu bunica ei.
Antonia iubește arta din perioada renascentistă, se simte conectată cu Florența și Toscana, iar pe Leonardo Da Vinci speră că l-a cunoscut într-o altă viață.

Este pasionată (și intrigată) de misterul Cosmosului, de neuroștiință și filozofie. Râde cu poftă și iubește mâncarea în același fel.
E o explozie de emoții și apreciază viața mai mult ca oricând.

Când, unde și “cine” erai când s-a născut gândul Aceeași Mărie?

Antonia @ Aceeași Mărie: În 2013, când eram studentă în ultimul an de facultate. Voiam să-mi scriu licența pe un subiect legat de modă, pe care l-am combinat mai apoi cu o componentă din advertising (specializarea pe care am studiat-o în facultate), așa că am mers pe comportamentul consumatorului.
Și acum sunt atrasă de subiectul acesta, îmi place să studiez oamenii în metrou, la cumpărături, să observ modul în care interacționează cu tine și așa mai departe. Evident, nu într-un mod creepy. Ci într-un mod subtil, care mă ajută să observ mai apoi anumite comportamente de consum în proiectele personale.

Dar, pe lângă asta, mă fascinează și modul în care noi, oamenii, funcționăm. La ce stimuli răspundem, ce ne determină să acționăm într-un anumit fel sau altul etc.

Încă din 2013 căutam ceva din care să se nască un proiect de suflet. Ce am știut de atunci era faptul că o să am ceva al meu. Un business mi se părea prea mult, poate de neconceput, fiindcă nu am un istoric de antreprenoriat în familie și nici nu am fost susținută până mai acum pe acest drum, dar știam că o să dau viață unui lucru care-mi va bucura sufletul. Și așa a fost.

Explorezi foarte echilibrat moștenirea tradiției și perspectiva contemporană în designul Aceeași Mărie. Recomandă-ne 3-4 piese statement Aceeași Mărie și pentru un start bun în relația unui client cu acesta.

1. Eșarfa Albastru-Histria – aici am plecat de la ideea maramelor de odinioară. Este din 100% mătase naturală, tivată handmade, eșarfa asta e un accesoriu potrivit pentru orice anotimp. O putem purta la gât, într-o primăvară sau toamnă mai friguroasă, o putem purta și vara, legată la o geantă de paie sau pe cap, atunci când mergem la mare. În ultima ședință foto am folosit una dintre eșarfe și pe post de brâu. Această combinație de albastru și alb are un șarm aparte, care ne duce cu gândul la zilele de vacanță, la pescăruși și la albastrul infinit al mării.

2. Bluza Alcea Rosea – este o mostră din ceea ce vreau să însemne brandul Aceeaşi Mărie: produse care îmbină tradiția cu modernitatea. Bluza Alcea Rosea e un sweatshirt din bumbac, într-o culoare vie, unde ia românească mi-a fost muză. Am preluat ideea mânecilor bufante ale iei și am adăugat o grafică reinterpretată cu Maria Tănase. Am în plan multe astfel de piese „fusion”, în care elemente din portul tradiţional sunt îmbinate cu ceea ce se poartă în zilele noastre.

3. Cămașa Dor – este acea piesă vestimentară în care te vei simți extrem de feminină, care merge combinată în nenumărate feluri și în care nu simți căldura infernală a verii, datorită faptului că este un material natural, cânepă de bumbac 100%. Pe lângă asta, creația spune și povestea doamnei care ne ajută să le croim. Este o doamnă din Brașov, pasionată de croitorie și care face niște ii absolut minunate.

4. Rochia DochIA – piesa statement care atrage orice privire și pentru care s-a muncit extrem de mult. Este o rochie pentru acel moment special din viața ta, cu un model aparte. Este o grafică realizată de doi artiști din Alba Iulia, ce o ilustrează pe Regina Maria într-un joc de alb şi negru, în diferite etape ale vieţii. Am pornit de la mai multe portrete ale Reginei, am adăugat şi câteva elemente geometrice şi am ajuns la un print care mă face să zâmbesc mereu. Apoi am luat materialul şi am folosit ia din Ardeal ca sursă de inspiraţie pentru această rochie cu design minimalist.

Care este preferata ta?

Andreea Cartu
Andreea Cartuhttps://curatorialist.ro/
Part time digital talent, full time mom, wife and human being. Am infiintat ALOMODA in 2008, CURATORIALIST venind acum ca un gand de refresh. Al meu, al tau, al timpului dedicat unui scroll cu scop.