Morphing Dose: despre jumătăți de măsură ce fac bine

Durata: 6 minute

Te-ai gândit vreodată că lumea e făcută din jumătăți? Jumătăți de măsură ce nu sunt întregi și e ok așa?
Scriind articolul acesta despre Mihaela Munteanu și Morphing Dose m-am gândit că binele și echilibrul pot veni și în forma asta, a jumătății de măsură.
Iar ca antreprenoare la început-început de drum, ca profesioniste cu joburi stabile și mame, este perfect și așa. Pentru moment, cel puțin.

Mihaela lucrează în comunicare de 15 ani, iar înainte, timp de 10 ani, a lucrat în presă. Însă, la cuptorul sufletului și minții sale creative dospea o idee. Teste, prototipuri, brainstorming-uri, momente potrivite deturnate și, din nou, așteptare. 4 ani i-a luat să o scoată la lumină, iar acum îi dedică weekend-ul și fiecare timp liber pe care îl are.

„Mi-am dorit foarte mult să lansez aceste tricouri, iar acum trebuie să îmi dau timp să spun povestea lor ca să ajung la targetul potrivit. Fără comunicare constantă nu se întâmplă nimic. E drum lung în față, dar îmi doresc prea mult să reușesc, așa ca voi avea răbdare.”

Ce este MORPHING DOSE

Într-o lume care vinde tricouri… întregi, Morphing Dose vinde jumătăți de tricou.
La Morphing Dose fiecare tricou este format din două părți distincte prinse între ele cu fermoare, unul în față și unul în spate. Pe fiecare jumătate de tricou este printat un alt mesaj.
Jumătățile se pot detașa astfel că le poti cupla între ele cum vrei, în funcție de mesajul care te inspiră într-o anumită zi sau de starea pe care o ai.
La început, trebuie să cumperi minim 2 jumătăți, ca să formezi un tricou întreg. Dar apoi poți achiziționa doar câte o jumătate cu mesajul care îți place mai mult.
Faza tare e că dacă ai 3 jumătăți poți obține 2 tricouri diferite.

Morphing Dose are și o mini colecție de texte pentru femei însărcinate în care găsești câteva texte funny pentru jumătatea dreaptă și variantele “it’s a boy” sau “it’s a girl” pentru cealaltă jumătate.

„Perioada sarcinii e una dintre cele mai frumoase… când nu te simți rău. Pentru acelea care știu ce este aceea o sarcina toxică am printat “Next pregnancy I’ve decided I want to be the dad”… ca măcar haz de necaz sa facem, nu?”

Am vorbit cu Mihaela Munteanu, creatoarea Morphing Dose, despre provocările unui proiect lansat în pandemie, despre creație și creativitate, dar și despre femeile curajoase ce aleg o piesă vestimentară inedită.

Curatorialist: Morphing Dose. O etichetă lansată în pandemie, când totul era destul de încețoșat și incert – atât pe plan personal, cât și pentru branduri.
Ce înseamnă Morphing Dose pentru tine?

Mihaela Munteanu: Nu odată mi s-a spus că a lansa un brand de modă în timpul pandemiei nu e cea mai bună idee.
Pe de o parte, sincer vorbind, așa a fost. Teoretic lumea începuse să facă economii, nu? Cu toții ne-am dat seama că putem trăi cu mult mai puțin și nu odată ne-am spus ca e cazul să învățăm ceva din aceasta pandemie, în sensul de a consuma mai putin și cu mai mult respect. Sunt de acord cu asta și încerc să aplic în viața mea.
Dar, dincolo de toate planurile pe care mi le-am facut… am trăit expresia “viața bate filmul”.
Pe hârtie lansarea era programată pentru 1 martie 2022, start de sezon, natura renaste… simțeam că era un moment bun. Eram în septembrie și contextul era însă extrem de diferit față de ce gandisem eu: pandemia se confruntă cu valul 4, nimic din ce planificasem eu cu 3 luni în urma nu mai stătea în picioare. Comanda mea de fermoare venea în 2 luni si jumatate, și venea din Germania, nu de peste mari și tari, practic nu știam cum sa anticipez, sa prevăd ce urma.
Pe 1 septembrie terminasem totul, comunicarea era pregatita, textele făcute, videourile montate… mi-am zis că pot sa fur startul pentru ca oricum în ultimii ani toamna a fost un fel de vară târzie și nu o sa mă încurce fix acum.
Teasingul începuse așa cum mi-am propus, iar reveal-ul pica într-o frumoasă zi de 18 septembrie. Ei bine, în noaptea aceea a venit frigul… fuseseră 6 grade și de atunci tot frig a fost. Vremea e un aspect foarte important când lansezi tricouri cu mânecă scurtă, care au și niște decupaje prin care bate vântul.

A fost prima lecție ca nerăbdarea nu e bună și că ceva ce a fost gândit într-un fel, ar trebui să rămână conform planului. Dar… învăț mereu, învăț în fiecare zi.

Morphing Dose este visul meu, căruia vreau sa îi dau o șansă. Ideea a fost extrem de bine primită, oamenii care văd/citesc povestea o apreciază foarte mult. Dar… eu nu sunt o persoană cunoscută, iar Morphing Dose nu este un brand. Cel puțin nu încă. Asta e treaba mea acum, să ii construiesc povestea, să conturez acest nume cât mai bine astfel încât să devină brand. Iar asta durează. Și pentru asta trebuie să am răbdare.

Și ce inseamna denumirea Morphing Dose?
Care este simbolistica culorii brandului: Pantone 14-0340 TCX | ACID LIME?

Morphing Dose este o metaforă.
Efectul de morphing, regăsit de multe ori în filme și animații, schimbă, „combină” imagini sau forme între ele într-o maniera fluidă.
Îmi place tot ce tine de efecte speciale în grafică, iar morphing-ul este un efect special prin care se realizează transformarea unei imagini în alta printr-o tranziție speciala fără întreruperi, extrem de fluidă. Repet, e o metafora care înseamnă transformare, înseamnă tranziție de la o stare la alta.

În cazul meu înseamnă să treci de la o ținută la alta doar schimbând jumătăți de tricou cu mesaje diferite.

Legat de codul Pantone… povestea e simpla. Mi-am dorit că parte din statementul de brand să fie acest acid lime care să se regăsească în fermoar. Mă văd peste ani folosind toate culorile de fermoare, dar acest verde neon să devină iconic. Acum 4 ani când am ales nuanță aceasta, mi-am dat seama că vreau o culoare care să nu aibă legătură cu celebra culoare a anului propusă de Pantone. Acest verde neon a fost dragoste la prima vedere, mi s-a părut o culoare puternică, memorabilă, care arată foarte bine alături de multe alte culori. Iată că după 4 ani, neonul e la putere, ba chiar în toți acești ani a fost parte din multe colecții.

De la asimetriile celor două părți puse împreună, la alăturările de mesaje cu care poți face un real statement, și până la contextele în care pot fi purtate piesele Morphing Dose. Cine este “persona” Morphing Dose?

Un lucru îmi este clar: mi-am dorit să surprind prin idee. Să fiu memorabilă. Să spun mereu alte povesti. Niciodată nu am mers pe un drum bătătorit de alții, mi-a plăcut să croiesc eu alei noi chiar dacă asta m-a costat mult mai mult.
Deci, nu am mers pe un tricou clasic, ci pe unul destructurat, cu mesaje funny (unele prea funny dacă mă uit la ce nu se vinde). Tricoul pe care îl porți spune ceva despre tine din prima clipa, în lipsa oricăror cuvinte. Pentru cineva care nu te cunoaște, care te vede pentru prima oară… tricoul tine loc de cuvinte, vorbește în numele tău.

Ești nonconformista, ești rebela, ești creativa, ai simțul umorului… în doar câteva minute interlocutorul tău știe cu cine sta de vorba. De fapt, știe ce îl lași tu să vadă, ce transmiți tu prin tricoul pe care alegi să îl porți. Câtă lume însă poartă branduri la început de drum? Cu siguranță snobii nu!

Doar o categorie foarte mică de oameni poartă ce le place, fără să le pese de ce spun ceilalți. Se îmbracă așa cum simt și nu așa cum e la modă, se îmbracă cu ce le vine bine și nu cu ce e în trend. Eu pe aceștia vreau să îi targetez. De fapt… la ceilalți nici nu voi ajunge.

Persona Morphing are 18-35+, este creativă, lucrează în domenii care au legătură cu arta, publicitatea, comunicarea, este nonconformistă. Teoretic!
Practica mi-a demonstrat că multe dintre cele care au cumpărat tricourile mele sunt foarte diferite de ce am crezut eu. Sunt 6 luni de la lansare și învăț în fiecare zi despre consumatorul Morphing. Mi se pare o provocare reală să ajungi la cine crezi tu că e persoana care îți va cumpără produsele.

Cum ajungi la croiala inedită și la mesajele printate?

În 4 ani am trecut prin zeci de modele… am schimbat zeci de croieli. În cazul meu, totul a plecat de la cele două fermoare. Inițial mi-am imaginat că e simplu să pui un fermoar pe un tricou. Nici vorba! Mai ales că nu le-am vrut cusute vertical, ci oblic. Peste toate însă, cea mai importantă condiție este ca orice jumătate dreapta să se potrivească cu orice jumătate stângă, deci toate fermoarele trebuie să fie identice, ceea ce este un risc. Inclusiv fabrica din Germania mi-a dat o marjă de eroare, e clar că nu s-a gândit nimeni până acum că cineva va face jumătăți de tricouri. Dar am ales precizia nemțească a producătorului de fermoare și nu am dat greș.
Mesajele sunt funny, e o selecție făcută cu ajutorul copiilor mei, pentru că am vrut validarea lor. Am zis că dacă vreau să ajung și la gen Z trebuie să mă ajute ei.


Descoperiți aici toate modelele Morphing Dose și alegeți-vă mesajul preferat! Iar un FOLLOW pe Instagram – pentru a fi la curent si a ne arata sustinerea – este întotdeauna apreciat. https://www.instagram.com/morphingdose/

Andreea Cartu
Andreea Cartuhttps://curatorialist.ro/
Part time digital talent, full time mom, wife and human being. Am infiintat ALOMODA in 2008, CURATORIALIST venind acum ca un gand de refresh. Al meu, al tau, al timpului dedicat unui scroll cu scop.