Ce este viața dacă nu o sumă de conexiuni, o mână de oameni potriviti la locul potrivit, totul pentru un rezultat spectaculos, o sumă de alegeri conștiente și efectele pozitive ce decurg din acestea.
Un mix perfect de hazard și liber arbitru.
O introducere poate prea sobră pentru un subiect pe atât de fain și ofertant. Dar lucrurile se leagă…
Fiecare întâlnire pe care o am cu Raluca Simiuc, co-fondatoare OTOTO, se petrece cu carnețelul în mână. Un „ce mai faci, cum esti?” deslânțuie un schimb efervescent de idei, de oameni, de recomandări, ultimele insight-uri din comportamentul Gen-Z și descoperiri de branduri cu misiune bună.
OTOTO înseamnă în japoneză “younger brother”, în ideea în care se uită cu admirație la frații și surorile mai mari, la brandurile pe care le are în portofoliu și preia din learning-urile și energia fiecăruia.
De aceea, nu mă surprinde deloc când Raluca îmi povestește cu pasiune despre x brand românesc sau y brand international pe care au ales să-l aducă în OTOTO și care are o particularitate cu efect în comunitate sau inovație de sustenabilitate.
Connections > Meaningful Connections
Tema Romanian Design Week din acest an, aliniată la misiunea OTOTO, aceea de a aduse însemnătate în comunitatea din care face parte, fie că vorbim despre produsele și brandurile sustenabile și prietenoase, cu impact in comunitate, fie că vorbim despre susținerea creativilor cu care colaborează constant.
Cea mai recentă întâlnire cu Raluca s-a petrecut în ajunul deschiderii Romanian Design Week când, deși era cu masa era plină de task-uri, Raluca mi-a povestit entuziasmată că “lansăm un nou brand săptămâna asta. Și facem instalația la RDW, vine și Christian, co-fondator Qwstion și designer și avem un drop cu Ghica Popa.”
Totul într-un singur proiect, gen?
OTOTO x Qwstion x Ghica Popa, gen?
a fost reacția mea, automatismul omului de comunicare ce a încercat instant să cuprindă toate aspectele proiectul și a entităților pe care Raluca și echipa sa le-a aliniat.
De ce Qwstion si cum intregeste acest brand misiunea și promisiunea OTOTO? am întrebat-o pe Raluca Simiuc, co-fondatoarea OTOTO.
Cum am putea să inspirăm și să ajutam oamenii să facă alegeri de zi cu zi mai conștiente și sustenabile, mai responsabile?
Cum am putea susține branduri independente, croite cu pasiune și grijă pentru oameni și natură?
De aici am pornit cu OTOTO și credem că orice business sau proiect cu impact începe cu întrebări semnificative. Așa cum poate QWSTION o face mai bine decât oricine, și asta nu doar pentru că a pus întrebarea direct în numele brandului său. Dar si pentru că răspunsul lor este unul universal și atot acoperitor – un produs care încorporează un super design funcțional și o estetică impecabilă, inovație sustenabilă, transparență, circularitate.
Dacă vrem să povestim unei audiențe fără expertiza sau unui specialist, student sau bunicii – povestea QWSTION e la fel de simplă, clară și puternică. Și asta ajută toate celelalte branduri frumoase din portofoliu să își spună povestea lor.
Cradle to Cradle
Qwstion este un brand elvetian ce realizează backpacks, cu două flagships absolut sterile, de un minimalism spectaculos în Zürich și Viena, locul unde Raluca i-a descoperit.
Ne aplecăm atenția asupra brandurilor precum QWSTION care merg până în cele mai mici detalii pentru a găsi răspunsurile cele mai potrivite, spune Raluca Simiuc.
În cadrul unui eveniment la OTOTO Victoriei, parte din lansarea brandului Qwstion în România, Christian Paul Kaegi – industrial designer, creative director și co-founder Qwstion și Bananatex – a prezentat publicului brandul, misiunea sa și tehnologia din spatele principiului Cradle to Cradle adoptat.
Curatorialist: Design excelent și inovație tehnică – aceasta pare a fi cheia unui viitor mai bun. Dar, a avea un produs bun, frumos și conștient pare să nu fie suficient în majoritatea cazurilor. Cel puțin în țări precum România unde abia începem eco-educația ca indivizi și ca comunitate.
Cât de mult din munca Qwstion înseamnă și muncă de educare a publicului?
Christian Paul Kaegi – co-owner Qwstion: Desigur, designul trebuie să atragă oamenii. Dar, de asemenea, astăzi se pare că orice cumpărăm este sustenabil – cum putem ști ce este de fapt adevărat? Sustenabilitatea este complexă, așa că cu cât învățăm mai multe, cu atât mai bine putem face alegerile corecte – acest lucru se aplică nouă ca clienți, nouă ca cetățeni și alegători, precum și nouă ca companie.
La QWSTION credem că împărtășirea informațiilor, împărtășirea a ceea ce am învățat, este un aspect esențial al călătoriei societății noastre către modalități mai responsabile, cu circularitatea în centrul lor.
What if we could take CO2 from the air and turn it into useful fibers, powered only by the sun?
Este exact ceea ce fac plantele, făcându-le un element puternic în lupta noastră pentru un mod de viață mai sănătos pe pământ – așa că, dacă doriți să vă transportați lucrurile de zi cu zi cu plante în loc de plastic, QWSTION este răspunsul nostru.
Qwstion Collection drop by Ghica Popa for OTOTO
Pentru a închide cercul Meaningful Connections, OTOTO a marcat lansarea Qwstion în România printr-o colaborare inedită cu artistul grafic Ghica Popa.
Iar alegerea lui nu este deloc surprinzătoare, din punctul nostru de vedere, dincolo de faptul că artwork-urile Ghica Popa se bucură de apreciere internațională, artistul semnând colaborari cu Nike, DC SHOES, Yamaotoko Underpass Tokyo.
„Grafica mea din acest proiect este un simbol pentru acest respect pentru natură – păsările care trăiesc neinfluențate de vreo acțiune umană, chiar în locurile unde trăiește și această plantă.” ghica popa.
Curatorialist: Cum contribuie arta ta si aceasta colaborare la constientizarea impactului pe care il avem ca indivizi asupra mediului?
Ghica Popa: Ce m-a atras la această colaborare este tocmai abordarea unică a brandului, de circularitate și sustenabilitate. Plantele de banană din care ei își iau materialul pentru produsele QWSTION nu sunt cultivate sau exploatate în vreun fel, așa cum se întâmplă cu alte materii prime naturale folosite de alte branduri.
Aceste plante au un ciclu de viață natural de un an, după care mor, se usucă și altele le iau locul, iar ei folosesc chiar acele parți uscate, fără a cultiva sau a face intervenții asupra mediului.
– Meaningful Connections – instalația OTOTO din cadrul Romanian Design Week – se poate vizita în Piața Amzei până pe 28 mai.
– Qwstion este noul brand din portofoliul OTOTO, piesele sale regăsindu-se în spațiul de modă de la OTOTO Victoriei, alături de piesele colecției speciale Qwstion de Ghica Popa.
fotografii de Roald Aron