Incursiune în trecut cu ecouri în prezent. Tommy Hilfiger lansează TH MONOGRAM: o nouă colecție și estetică

Durata: 4 minute

Într-una din scurtele mele incursiuni într-o agenție, am primit un comentariu ce m-a făcut să râd și să mă revolt, în același timp. Aruncându-mi o privire, managerul meu mi-a spus: “Știu dacă ai chef de munca sau nu ai într-o zi după cum vii îmbrăcată la birou.”

Lucram în publicitate și vizitele la clienți veneau cumva cu presiune. Trebuia să bifăm anumite standarde, cerințe și așteptări uneori ridicole – exemplu: sa nu ne scoatem telefoanele iPhone pe masă la meeting și să fie pe silent pentru că lucram pe contul Nokia. Și se mai pare că eticheta vestimentară era una dintre aceste cerințe – greu de conformat pentru mine, cea pentru care, la acea vreme, alăturările vestimentare preferate puteau fi privite drept bizare.
Purtam sneakers high-top aduși din afara cu jeans și sacouri, cizme de cauciuc cu fustă din tulle – toate acestea în timpuri în care stilul încă se mai cataloga pe doar două verticale: sport și elegant.
Iar vestimentația “office” – însemnând ad litteram pentru toți cei care merg la un birou – trebuia musai să fie cu sacou, cămașă albă și fusta / pantaloni la dungă.

Democratizarea și momentul meu de dreptate a venit în 2012-2013-2014 odată cu stilul normcore și popularitatea de care s-a bucurat. Veștile bune dinspre America veneau deja de ceva vreme și aduceau cu ele imagini cu Steve Jobs purtându-și bluzele turtle necks, cu jeans și sneakers în faimoasele keynotes Apple, Mark Zuckerberg cu ale sale doar tricouri gri.

Toate acestea păreau a transmite mediului de business de la noi mesajul clar că poți face succes, poți fi de încredere și poți avea păreri pertinente chiar dacă alegi să porți haine mai sport în contexte de business.

Dar, pentru mine, cele mai importante erau imaginile din New York cu femei super stylish ce purtau cu lejeritate trench-uri și fuste office cu sneakers, hanorace cu jeans și pantofi cu toc, blurându-se liniile rigide dintre stiluri și popularizând verticale noi precum smart casual și normcore.

Privind retrospectiv, schimbarea de paradigma stilistica nu putea veni decât din America, țara ce a servit drept catwalk atât pentru feminitatea clasică, încapsulată în creații haute couture sau de red carpet, dar și pentru ceea ce înseamnă clasicul stil prep-wear american, referindu-ne aici la iconicul brand Tommy Hilfiger.

 

În acesta linie, odată cu acest nou sezon, Tommy Hilfiger se uită înapoi la tot ce înseamnă tradiția preppy ce constituie ADN-ul brandului și o împletește cu o nouă stilistică contemporană, cu noile manifestări ale personal style-ului așa cum streetstyle-ul și social media îl reflectă astăzi.

Iar acest exercițiu a primit toată atenția de care avea nevoie, că o asumare a trecerii într-o nouă etapă și o racordare estetică.

 

Colecția de toamnă TOMMY HILFIGER – TH Monogram

Inspirată de cultura pop și Andy Warhol, fiind totodată un omagiu la adresa trecutului care constituie direcție pentru viitor, noua colecție TH Monogram este plină de răsturnări estetice neașteptate care perturbă status quo-ul.

Mai mult, noua colecție toamna iarna 2022 vine chiar cu o identitate de brand proprie, o nouă monogramă semnată de celebrul ilustrator și designer britanic Fergus Purcell.

„Din 1985, monograma TH reprezintă stilul prep autentic, reinventat îndrăzneț pentru toți”. spune Tommy Hilfiger despre noua imagine.
„Colaborarea cu Fergus Purcell a fost cu adevărat inspirațională. Abordarea specială și legătura sa cu cultura străzii fiind unice.” continua Hilfiger, justificând alegerea ilustratorului britanic.

Tot acest demers artistic este declinat și in designul pieselor vestimentare ce compun colecția TH Monogram.

De la paleta cromatică ce curprinde atât culorile referință Tommy Hilfiger – clasicele alb, albastru, roșu, dar si noile achiziții în nuanțe de maro si burgundy.

Monogramele imprimate se repeta grafic pe toată suprafața materialului, logo-ul brodat, detaliile din piele și nasturii metalici se regăsesc peste tot, formulând elementele distinctive ale pieselor ce compun nouă colecție pentru femei, bărbați și copii.

Noul design al monogramei TOMMY HILFIGER este rezultatul unor cercetări ample în arhiva brandului, Fergus Purcell reinterpretând îndrăzneț motivele pe care le-a descoperit la piesele iconice din istoria de design a mărcii.

Creată dintr-un T și H care se întrepătrund, monograma reprezintă o intersectare a clasicului cu modernul, aducând o nouă perspectivă asupra sensibilității prep-wear.

„Ceea ce îmi place la acest brand este că are un impact puternic, foarte colorat, foarte încrezător și foarte actual”, spune designerul monogramei, Fergus Purcell.
„Acestea au fost inspirațiile care mi-au condus designul și dorința de a face ceva care să fie perceput ca nou și iconic, dar și ca ceva ce ar fi putut exista deja. Sunt foarte mulțumit de rezultate!” adaugă despre această colaborare și rezultatul ei.

Direcția contemporană asupra modei se reflectă și prin alegerile materialelor ce compun colecția TH Monogram, determinate cu grijă pentru mediul înconjurator, ca o nouă promisiune a brandului de a se uita cu atenție către viitor.
Astfel, piesele sunt realizate din lână premium și fire reciclate, iar articolele clasice prep sunt umplute cu puf reciclat și sunt create dintr-un material jacquard complex.

Întorcându-ne la introducerea articolului și coborârea modei în stradă, acolo unde se conturează în funcție de stilul și nevoile lifestyle-ului individual, fiecare piesă din noua colecție TH Monogram poate fi ajustată, combinată în multiple ținute și purtată in layering pentru a reflecta stilul personal al fiecăruia dintre noi.

Colecția TH Monogram este disponibilă în magazinul online și în magazinele TOMMY HILFIGER din România în București Mall – Vitan, Băneasa Shopping City, AFI Cotroceni, Palas Iași, Iulius Town Timișoara, Iulius Mall Cluj – Napoca, City Park Mall Constanța, AFI Brașov și Promenada Mall Sibiu.

fotografii: TOMMY HILFIGER
articol susținut de TOMMY HILFIGER

Andreea Cartu
Andreea Cartuhttps://curatorialist.ro/
Part time digital talent, full time mom, wife and human being. Am infiintat ALOMODA in 2008, CURATORIALIST venind acum ca un gand de refresh. Al meu, al tau, al timpului dedicat unui scroll cu scop.