Hăinuțe pentru copii din materiale naturale și cu un design simplu, ușor retro, delicat și frumos. Aceasta a fost prima impresie pe care mi-a lăsat-o Pernille, un brand românesc de modă pentru copii, inițiat anul trecut de Cristina Alexandra Căpitan.
Cristina este din București și a avut mereu o atracție către domeniul artistic, pe care însă nu a materializat-o decât mai tarziu. Primul pas a fost ca, pe lângă Facultatea de Comunicare din cadrul SNSPA, să facă urmeze și un curs de 3 luni de design vestimentar. După ce a terminat și un master în Management la aceeași universitate, a avut intenția de a urma o carieră ca notar public, așa că a absolvit și Facultatea de Drept.
Dar viața a condus-o tot spre domeniul artistic și antreprenorial, astfel că după nașterea celor 2 copii, s-a decis să pornească un proiect pe sufletul ei – Pernille, adică hăinuțe de poveste pentru copii, un brand responsabil și prietenos cu natura.
Citește povestea Cristinei în înterviul de mai jos ?
Curatorialist: Ai demarat proiectul Pernille recent, în 2021, cum ți-a venit ideea? Care au fost circumstanțele care te-au condus aici?
Cristina: Am fost atrasă de domeniul juridic, așa că am ales să urmez și cursurile Facultății de Drept, cu intenția de a urma profesia de notar. Dar așa cum cu toții am experimentat, viața mi-a oferit o altă traiectorie, astfel, au apărut cei 2 copii.
Nu am abandonat ideea de a profesa în domeniul juridic și îmi doresc, ca la un moment dat, să revin la acest proiect. Acum mă aflu în fața unui altfel de proiect, unul cu totul special, care mă împlinește din punct de vedere creativ și profesional.
Îmi place să cred că totul se întâmplă cu un scop, așa că aleg să îmbrățișez toate oportunitățile care apar în calea mea.
De ce un magazin de haine pentru copii?
Proiectul Pernille este parte din sufletul meu, este o manifestare a spiritului meu creativ care a luat ființă după nașterea celui de-al doilea copil. Într-un fel, a venit ca o acceptare a părții mele artistice pe care de-a lungul timpului mi-am inhibat-o.
Totul a început de la o rochiță pe care am făcut-o pentru fiica mea la un atelier, iar modelul a fost foarte apreciat. Acesta a fost punctul de start: a apărut Pernille.
Care a fost relația ta cu creația vestimentară până să demarezi acest proiect?
În perioada facultății, ca o activitate extra, am făcut un curs online de Design vestimentar, ce a durat aproximativ 3 luni. A fost singura încercare de aprofundare a acestui domeniu. Mi-a plăcut dintotdeauna domeniul și iată că, până la urmă, mi-am găsit un loc în această industrie.
Când erai copil, cu ce îți plăcea cel mai mult să te îmbraci?
Mereu mi-au plăcut hainele cu linii simple, în culori neutre, un stil curat și simplu. Iubeam rochițele și fustițele și îmi aduc aminte că duceam muncă de lămurire cu mama pentru că nu-mi plăcea când îmi alegea ea hainele și îmi impunea ce să port. Sau când îi luam hainele surorii mele mai mari și apăreau certurile. Amintiri frumoase :).
Ai visat vreodată că vei face hăinuțe când vei fi mare?
Am trecut și eu prin acea etapa când croiam și coseam hăinuțe pentru păpuși, dar, pe măsură ce am crescut, atenția mi-a fost îndreptată către alte domenii. Însă, uite că acum vorbim despre mine, în postura de creatoare de hăinuțe.?
Cum ai ales numele de brand și ce semnifică el?
Numele brandului are o însemnătate specială pentru mine. Pernille înseamnă piatră, putere și este un nume preluat din limba franceză, dar cu origini daneze. În varianta europeană s-ar traduce cu numele de Petra, un nume foarte drag mie deoarece acesta era numele bunicii mele.
Logo-ul brandului am ales sa fie un iepuraș stilizat, jucăria de pluș preferată a copiilor mei. Cele două, alăturate, formează un combo perfect: delicat, dar care dă naștere unor emoții puternice. Pentru că despre asta este Pernille.
Pernille se situează ca un brand slow fashion. Cât de importantă este sustenabilitatea pentru tine și cum se manifestă ea în proiectul tău?
Procesul nostru de creație își propune să respecte omul și mediul înconjurător. Asta presupune o atenție deosebită la detalii, cusături, iar timpul necesar pentru a ajunge de la produsul brut la cel finit este mai îndelungat. Noi lucrăm doar cu materiale naturale (in, cânepă, lână, mătase, bumbac), nasturii pe care ii selectam sunt din lemn de cocos sau de scoică, iar etichetele pe care le folosim sunt din bumbac 100%.
Eu sunt o iubitoare a mediului înconjurător, iar încadrarea brandului meu în zona de slow fashion a reprezentat un aspect foarte important pentru mine, într-o societate în care consumerismul și producția exagerată a atins cote alarmante.
Este vorba despre calitate versus cantitate. Despre conștientizare și responsabilitate.
Colaborezi cu un atelier pentru realizarea efectivă a hainelor?
În prezent, colaborăm cu un atelier, iar în paralel intenționez să-mi deschid propriul atelier și showroom, proiect ce sper că va fi realizat până la finele acestui an.
De unde provin materialele? Ai găsit colaboratori în țară sau din afara țării?
Prefer să achiziționez materiale de la producătorii noștri locali, astfel susținem firmele romanești și producția internă. De asemenea, colaborăm și cu producători/distribuitori de țesături din Italia sau Franța.
Ce te inspiră în crearea modelelor?
Copiii mei sunt sursa mea de inspirație infinită: Olivia și Tudor.
Cum ai defini stilul hainelor Pernille? Cum este copilul care poartă hăinuțele pe care le creezi?
Pernille este o poveste a emoției și inocenței copilăriei. Am vrut să transmit o stare și, de fiecare dată, încerc să redau acest lucru la ședințele foto de prezentare.
Copilul care poartă hăinuțele Pernille este un suflet pur, care debordează de fericire și care trăiește liber și frumos.
Ce planuri ai creionat pentru 2022?
Cum am mai spus, anul acesta plănuiesc să deschid propriul atelier și un showroom. De asemenea, sunt în discuții pentru a introduce brandul nostru pe platformele internaționale de shopping. Cu pași mici, dar siguri, ajungem unde am visat!
Dacă ai folosi un singur cuvânt pentru a defini hainele Pernille, care ar fi acela?
Emoție.
Care este cel mai frumos feedback primit de la un client până acum?
Orice apreciere venită din partea oamenilor care au devenit parte din povestea noastră ne aduce fericire și ne motivează să mergem mai departe.
fotografii: Pernille