Colecția #ZEROWORDS #ALLFEELS by RETRO FUTURE inspired by COCA-COLA ZERO ZAHĂR | Interviu Alina Ceușan

Durata: 5 minute

Știți acele postări de pe Facebook despre nu stiu ce năzdravanie a vreunui influencer mare de la noi și, invariabil, sunt câteva comentarii care întreabă: Cine e “insert influencer’s name”?

Alina Ceușan. Sau, simplu, Ceușan. Sau, de ceva ani, mama lui Rock. Este dintre primii influencers din România. Prezență constanta, în continuă schimbare, cameleonică, permanent pași în fața tuturor.

Depășind statutul de fashion blogger și pe cel de lifestyle influencer, în cei peste 10 ani de online, Alina Ceușan s-a construit pe sine ca brand și a construit branduri.
Astfel, odată cu lansarea și consolidarea celor două proiecte de modă: INFSD SWIMWEAR  și RETRO FUTURE BABE, Alina și-a mai adăugat încă un nou tag, acela de antreprenoare.

Suntem AICI și ACUM, după cum îi place Alinei să rămână ancorată în prezent, și discutăm despre #AllFeelings #ZeroWords colaborarea Retro Future Babe și Coca-Cola Zero Zahăr – alăturare de energii creative ce a dat naștere unei colecții vestimentare ce cuprinde 15 piese inspirate de acel sentiment și senzație pe care le simți când bei o Coca Cola Zero Zahăr.

Căci da, este o senzație.

Curatorialist: Îmi aduc aminte că, la început, Retro Future Babe era un cont de Instagram unde adunai inspirație. Pentru tine, pentru noi. Unde și în ce moment al vieții erai când a înflorit gândul Retro Future Babe așa cum îl știm astăzi?

ALINA CEUȘAN: Retro Future Babe, așa cum îl știm cu toții astăzi, a fost de fapt proiectul meu de diplomă de la Trend Forecasting Istituto Marangoni, Milano. Am pus totul în aplicare când am deschis contul, din dorința acestui online alter ego, neîngrădit de algoritm sau postări de un anumit tip. Am postat zilnic și am adunat acolo o parte din comunitatea mea online care era direct interesata de artă, modă, frumusețe, zona de lifestyle din care consider că astăzi RETRO FUTURE face parte.

Am lucrat la business plan, packaging, avatar client și alte lucruri necesare împreună cu brand manager-ul meu actual, Alina Cinciulescu, încă de dinainte cu doi ani de lansare, din 2018. Aveam tot conceptul pregătit.

Alina Ceusan Cola Zero

De ce ai simțit a fi mai mult decât Alina Ceusan – blogger, influencerul apoi – cea pe care o făceai cunoscută nouă de atâția ani?

Partea de business și antreprenoriat este un pas natural cred eu. Toate aceste acțiuni înseamnă, de fapt, evoluție. Am făcut cam tot ce se putea face în România în materie de online, am lucrat cu cele mai mari branduri internaționale cu prezență în Romania, am făcut multe acțiuni în afara tãrii, am luat toate premiile care există, iar zona de business este una care mi-a stârnit interesul în ultimii 4 ani. Mă trezesc în fiecare dimineața cu gândul la familie, la evoluție, la dezvoltare. Și asta se simte al naibii de bine.

Te știm prin ecranul social media și ne lași să te descoperim sezon de sezon, de fiecare dată alta, parcă. Te exprimi cu ușurință prin concepte vizuale, ca principal instrument de prezentare. Să facem, totuși, un exercitiu: o colega de-a lui Rock, de la gradiniță, te întreabă: Cine ești tu?

Mama lui Rock, dacă așa se pune întrebarea (râde) și om de online. Copiii din ziua de azi știu ce e online-ul. Cu alte generații care nu au trecut prin filtrul pozitiv al internetului este mai greu. Bunicilor le spun mereu ca lucrez in publicitate și ei îmi spun “acolo pe internet” – de parca internetul ar fi un loc. Acum cu metaversul, se pare că devine unul.

Colaborarea Retro Future Babe x Coca-Cola Zero Zahăr vine cu o anumită încărcătură: ne propune să esențializam: #ZeroWords #AllFeels
Care sunt trăirile care contează pentru tine? Cum te inspiră ele?

Întotdeauna am narat la prezent pe blog, am ținut timpul prezent în discurs pe Youtube și am fost prima care pleca de la un eveniment pentru a fi prima care scrie despre el în blogosferă.

“A fi prezent”, a folosi timpurile verbale prezente mai mereu și când te referi la viitor (mai ales în manifestare) e atât de important.

 

Sunt inspirata așadar de prezentul meu în continuă schimbare: călătorii, gusturi și arome noi, cerul la apus, diferite culturi și tradițiile lor care inspiră viitorul, tehnologie, oamenii pe care îi întâlnesc. Mă inspiră toate pentru că mă cufund în moment și îl fac parte din mine. E un midnset. De multe ori fac poze “to freeze the moment în time” – dar asta ține de altă pasiune…

Acest element, de a fi prezent aici și acum, cu cea mai buna energie disponibilă are un efect imediat și extraordinar în tot ce fac.

În 2023 plănuim un nou runway RETRO FUTURE care va fi din nou, o experiență unică, în care privitorul devine personaj. #AllFeels.

Într-o lume atât de eclectica precum a ta, atât cromatic, cât și la nivel de surse de inspirație, cum s-a integrat colecția #ZeroWords #AllFeels?

Atât pentru mine cât și pentru RETRO FUTURE a fost un shift, un switch – cromatic am ținut că întreaga colecție pe care by the way am dezvoltat-o îndeaproape cu echipa Coca-Cola Zero Zahăr România, să fie inspirată de elementele de brand ale băuturii deja #iconic. Dincolo de culori, texturile și modul în care materialele se simt pe piele sunt inspirate de feeling -ul pe care îl ai atunci când savurezi o băutură Coca-Cola Zero Zahăr, rece că gheața.

Iubesc să mă joc, de asta și trăiesc într-o lume care este eclectică sunt o fire cameleonică prin definiție iar acesta a fost un adevărat joc al texturilor în care ai nevoie de #ZeroWords și #AllFeels pentru a trece la nivelul următor.

 

Vedem în shooting-ul campaniei un melanj de tineri mega cool, uber frumoși, cu atitudine magnetica. Am un mix feeling de “i want what they’re having” și “you can’t sit with us!”.
Cine este persona căreia se adresează colecția și care este mesajul pe care vrei să-l transmiți?

Colecția se adresează unui public tânăr, fresh, cool, care înțelege ideea de garderobă sustenabilă și investește în piese de calitate, cu un design timeless, dar și celor care iubesc efervescenta trendurilor prezente.
Corsetul “Iced” e inspirat de trendul Y2K atat de prezent în aceasta perioada în viața tinerilor de peste tot spre exemplu, însă costumul din două piese, oversized, gri și tricourile simple albe (cropped sau nu) sunt piese atemporale care fac parte din acea garderoba sustenabilă, care dãiune în timp și ale cărei combinații infinite îți aduc satisfacție în fiecare dimineață când îți alegi ținuta: pentru birou sau pentru o plimbare la munte de exemplu.

Let’s play a game: poți alege pentru mine doar o singură piesă: spune-mi care este aceea?

  • Am 22 de ani, am început un job într-o agenție de publicitate. Care este piesa?
    Dolly Parton – 9-to-5, no words needed. Ascultă piesa.
  • Am 33 de ani, food blogger și fotograf de food. Ce piesa alegi pentru mine?Flight’s Booked by Drake și un bilet de avion pentru o escapadă în California, land of sunshine and good wine. Pregătește-ți ghiozdanul foto, pleci în trei zile.
  • Am 37 de ani, full time mom, full time scriitoare. Care este aceea?
    Kylie Minogue – Can’t Get You Out Of My Head. De pus la maxim în cășți în timp ce faci curățenie pentru că e musai să faci asta, când copiii dorm. E un instant mood elevator pentru mine.

Tu ce ai FRUMOS astăzi?
Cerul albastru și senin, în vacanță.

Colecția poate fi văzută și achiziționată de pe Retro Future Babe.

Curator
Curatorhttps://www.curatorialist.ro/
Oameni cu care împărtășim aceleași viziuni, oameni pe care îi admirăm și ale căror păreri și voce contează pentru noi. Oameni savvy în domeniul lor sau, pur și simplu, cu pasiuni și experiențe extraordinare, de dat mai departe.