Gălbenuș | magazinul de modă sustenabilă pentru copii și părinți

Durata: 7 minute

Maternitatea vine, adeseori, cu o schimbare profundă în personalitatea și aspirațiile femeilor care îmbrățișează un nou rol major în viață, cel de mamă. Așa s-a întâmplat și cu Simona Cravcenco, inițiatoarea brandului de haine pentru copii și părinți, Gălbenuș.

Gălbenuș

Simona a lucrat pe cont propriu și înainte de Gălbenuș, fiind consultant în domeniul calității și protecției mediului, dar a experimentat și câțiva ani de lucru în corporație. După ce a devenit mamă, nu s-a mai regăsit în ceea ce făcuse anterior. A deschis un nou capitol în viața ei, într-un domeniu diferit, dar care se potrivea preocupărilor ei mai vechi legate de protejarea mediului, dar și de cele noi, cum ar fi grija pentru starea de bine a copiilor săi.

Astfel, în 2017, Simona a lansat Gălbenuș, un magazin de haine pentru cei mici și mari, din materiale naturale, de la branduri atent selecționate, punând în balanță modul etic în care sunt lucrate, calitatea și durabilitatea produselor.

Dându-și voie să își exprime și latura artistică, Simona a absolvit un master în pictură în cadrul Facultății de Arte Plastice, iar în timpul liber se dedică și acestei pasiuni.

Citește interviul cu Simona Cravcenco despre drumul ei în antreprenoriat, modă sustenabilă și visuri împlinite.

Gălbenuș
Simona Cravcenco

Curatorialist: Care ar fi cuvintele care te descriu cel mai bine pe tine și de ce?

Simona: Cine mă cunoaște, știe că sunt o fire visătoare și creativă. Acum doi ani mi-am îndeplinit visul de a absolvi un master în pictură la Facultatea de Arte Plastice. Perioada de cursuri a fost o perioadă grea, în care a trebuit să îmbin antreprenoriatul, cu o navetă săptămânală la București, dar și cu creșterea celor doi copii.

Cu toate dificultățile întâmpinate, a fost o perioadă minunată din viața mea, cu multe evenimente frumoase. Determinarea și ambiția m-au condus pe acest drum pe care am crescut împreună cu Gălbenuș.

Gălbenuș

Ce te-a determinat să apuci pe drumul antreprenoriatului și de ce ai ales domeniul vestimentar dedicat copiilor, în primul rând și familiei, în sens extins?

Nu este prima mea aventură în domeniul antreprenoriatului. Am pornit pe acest drum imediat ce am ieșit de pe băncile facultății. Ofeream consultanță în domeniul calității și protecției mediului. Apoi, mi-am dorit să experimentez o carieră în corporație, unde mi-am dat seama destul de repede că mediul acela nu mi se potrivește deși făceam ceea ce îmi plăcea.

După câțiva ani de corporație a venit primul copil și decizia de a renunța la acel job a fost firească. Ca multe mame din ziua de astăzi, nu m-am mai regăsit în vechiul job. Când îmi țineam bebelușul în brațe îmi doream să îi pot oferi tot ce e mai bun pe lume și să fiu aproape de el cât mai mult timp. Domeniul vestimentar slow-fashion a venit ca o mănușă, tot firesc pot spune.

Uneori, oamenii ezită în a porni pe drumul lor pentru că este mai stabil și mai ușor să rămână în postura de angajat. Ție cât de greu îți este să gestionezi libertatea absolută pe care o oferă antreprenoriatul?

Libertatea absolută vine la pachet cu foarte multe responsabilități. Gălbenuș este un business mic de familie. De la comenzi, relația cu furnizorii, managementul site-ului, marketing, relația cu părinții și clienții în showroom sau online, toate aceste atribuții sunt îndeplinite de o mână de persoane și toate trebuie gestionate.

De-a lungul acestor ani am avut provocări mici și mari, pe care le-am depășit împreună cu soțul meu.

Ce te-a inspirat în alegerea acestui nume pentru proiectul tău antreprenorial?

Inspirația pentru numele brandului „Gălbenuș”, provine dintr-o experiență personală legată de fiul meu. Când era bebeluș, avea un mod adorabil de a se trezi dimineața, un proces care putea dura chiar și o oră.

În acele momente, obișnuiam să spunem că „își înghite gălbenușul”, o expresie care ne-a rămas în memorie și a căpătat o semnificație aparte pentru noi. Numele unui brand trebuie să fie nu doar memorabil și unic, dar și să rezume esența și valorile afacerii, adesea reprezentând o provocare pentru mulți antreprenori.

Ce misiune ți-ai asumat atunci când ai inițiat acest business, ce ai vrut să oferi diferit față de ceea ce exista deja pe piață?

Majoritatea hainelor disponibile pe piață nu erau produse într-un mod care să respecte mediul sau drepturile lucrătorilor, și erau adesea fabricate din materiale care nu erau nici durabile, nici confortabile pentru pielea delicată a copiilor. Mi-am dorit să ofer posibilitatea altor părinți să le asigure copiilor haine din materiale organice de o foarte bună calitate, dar care respectă mediul în care au fost create și oamenii ce se află în spatele procesului de fabricație.

Erau puține opțiuni pe piața din România acum 7 ani. Noi oferim părinților acces la produse care nu doar că respectă standardele ecologice și etice, dar oferă și un confort superior pentru copii. Calitatea și energia acestor hăinuțe sunt percepute și apreciate de către părinți.

Gălbenuș

Gălbenuș
Foto: Desene cu lumină

GălbenușGălbenuș

Care sunt brandurile pe care le regăsim în magazinul Gălbenuș și cum ai făcut selecția acestora, ce criterii te-au determinat să le alegi pe ele și nu pe altele?

Am început cu Engel și Disana, care ne acoperau nevoile de start de corp și strat exterior, pentru că știm cu toții, cheia este îmbrăcarea în straturi. WeLoveFrugi și celelalte branduri (ca de exemplu Fellhof, Bisgaard) au completat, încet-încet, rafturile shopului în funcție de necesități. Momentan avem peste 25 de de branduri.

Ca să aducem un brand nou acesta trebuie să îndeplinească mai multe criterii: alegem branduri europene, cu lanțuri de producție bine controlate, aproape de sursa materiei prime, astfel încât impactul asupra mediului să fie cât mai mic. Materialele, coloranții și procesul de fabricație trebuie să respecte cele mai înalte standarde din domeniu, iar oamenii implicați în producție să fie plătiți echitabil.

Brandurile pe care le aducem lucrează în colecții mici, evitând astfel risipa. Și, nu în ultimul rând, să treacă testul probei. Cumpăr haine de la brandurile pe care urmează să le aducem și le folosim o perioadă de timp astfel încât să vedem cum se comportă materialele în timp.

Gălbenuș

Care a fost cel mai dificil moment din viața ta de antreprenor și cum l-ai depășit?

Cel mai dificil moment din viața mea de antreprenor a fost legat de încrederea pe care am acordat-o unor persoane care s-au dovedit a nu fi la nivelul așteptărilor sau promisiunilor lor. Aceste experiențe, deși dureroase, au fost și pline de lecții de viață aș putea spune.

Deși momentele dificile legate de încrederea în oameni au fost provocări semnificative, ele m-au ajutat să cresc și să mă dezvolt ca antreprenor. Am învățat să abordez relațiile profesionale cu mai multă atenție și să valorizez importanța unei echipe de încredere.

Dacă ar fi să pornești totul de la început, ar fi ceva ce ai schimba și, dacă da, ce anume/de ce?

Dacă aș avea ocazia să reiau parcursul meu antreprenorial, aș acorda mai multă atenție echilibrului dintre viața profesională și cea personală, în special în rolul meu de mamă.

În retrospectivă, aș conștientiza mai bine importanța acestui echilibru și aș face alegeri diferite pentru a nu sacrifica timp prețios petrecut cu familia în favoarea afacerii.

Cum este clientul/a care adoră produsele Gălbenuș?

Clienții care adoră produsele Gălbenuș sunt persoane dedicate familiei și își valorizează sănătatea și bunăstarea celor dragi. Apreciază calitatea și autenticitatea produselor noastre și sunt deschiși la crearea unei comunități bazate pe sprijin reciproc și pe valorile comune. Legăturile formate cu acești clienți depășesc simpla relație comercială, transformându-se în prietenii adevărate și susținere reciprocă.

Acești clienți, asemeni mie, sunt persoane care pun accent pe sănătatea și nutriția familiei lor, căutând produse naturale și de încredere care să răspundă acestor nevoi. În plus, ei apreciază și susțin afacerile locale, punând valoare pe calitatea și originea produselor pe care le folosesc.

Cum decurge o zi obișnuită din viața ta?

Îmi încep întotdeauna ziua cu o cafea. Prima parte a zilei este dedicata Gălbenușului. Clienți, furnizori, produse noi, comenzi, marketing, cam tot ce înseamnă un business. Sunt zile în care este lucrez în ritm alert, dar și alte zile în care am timp să fiu mai creativă.

A doua parte a zilei este despre familie. Uneori, îmi doresc să am mai mult timp pentru cei doi copii, pentru relaxare sau treaba de acasă.

Care este cel mai important lucru pe care l-ai învățat despre tine de când ai demarat proiectul Gălbenuș?

De la demararea proiectului Gălbenuș, am învățat o lecție esențială despre mine: capacitatea de a continua chiar și atunci când simt că nu mai pot. Am învățat multe despre reziliența și puterea mea interioară.

Care este cel mai îndrăzneț vis pe care îl ai legat de Gălbenuș?

Cel mai îndrăzneț vis al meu legat de Gălbenuș este de a construi o comunitate extinsă, care valorizează oamenii, mediul, creativitatea, și care este unită în jurul conceptului de a cumpăra mai puțin, dar de o calitate superioară – un principiu pe care îl rezum în motto-ul „Buy less, wear more”.

Vreau ca Gălbenuș să fie perceput ca fiind mai mult decât un simplu magazin de haine, să devină un simbol al sustenabilității și al conștiinței ecologice în modă.

Care este stilul vestimentar pe care îl îndrăgești cel mai mult, atât pentru tine, cât și pentru cei mici?

Stilul vestimentar pe care îl îndrăgesc cel mai mult atât pentru mine, cât și pentru cei mici, este cel casual-sport. Prefer acest stil pentru că îmbină confortul cu un aspect îngrijit și modern, permițându-mi libertatea de mișcare de care am nevoie în activitățile zilnice. În timp ce ador rochiile pentru ocazii speciale, ele nu oferă aceeași libertate de mișcare ca ținutele casual-sport, care sunt mai adaptate stilului meu de viață activ.

Ce ai frumos astăzi?

Fiecare zi aduce ceva frumos și unic, iar în cazul meu, frumusețea zilei de astăzi este reprezentată de micul meu univers de haine speciale pentru copii. Fiecare piesă vestimentară reflectă spiritul de aventură și veselie al copiilor, fiind concepută să le susțină în explorările și joaca lor de zi cu zi.

Prin Gălbenuș, nu doar ofer haine, ci creez amintiri și momente de bucurie pentru cei mici, contribuind la frumusețea fiecărei zile în lumea lor colorată și plină de aventuri.

Fotografii: arhivă Simona Cravcenco

Andreea Mira
Andreea Mirahttps://andreeamira.ro/
Creatoare de povești scrise și vizuale. Fotografă de food (aruncă un ochi pe www.instagram.com/andreea.mira), food blogger @www.infarfurie.ro și profesionistă în comunicare cu peste 15 ani de experiență. Sunt mamă a doi copii minunați care mă ajută adesea să văd lumea cu alți ochi. Îmi place să beau cafea, să alerg dimineața, să admir case vechi și să descopăr poveștile celorlalți.