Femeile de Marți – locul de întâlnire a frumosului, deliciosului și inspiraționalului

Durata: 7 minute

Nadya Glo, Ileana Di Leonardo și Natka Minunatka sunt cele trei femei a căror fericită întâlnire și, mai presus de toate, potrivire de idei, stil de viață și aspirații au condus la nașterea proiectului Femeile de Marți.

Femeile de Marți este mai mult decât un proiect antreprenorial, este o comunitate inițiată de Nadya și Ileana și prilejuită de brutăria Natkăi, locul perfect de depănat povești și de împletit vise, savurând o felie de pâine proaspăt scoasă din cuptor și un pahar de vin.

În această comunitate sunt invitate să ia parte toate femeile care rezonează cu crezul lor în slow living, aprecierea lucrurilor simple, conexiunea cu Pământul și grija pentru natură, iubirea de sine și pentru ceilalți etc.

Nadya este om de marketing și fotografă. Și-a dezvoltat un stil propriu de a surprinde subiectul, cultivându-și simțul observației și punând în valoare neobservabilul. După ce și-a lansat propriul studio foto creativ în Chișinău, a decis că își dorește și o marcă personală, o linie de haine create după propriile standarde.

Ileana este tot din Moldova și, după mai mulți ani trăiți în Serbia, a decis să se întoarcă la Chișinău. Aici, soarta a făcut să se întâlnească cu Nadya și să pună la cale acest proiect comun. Ea este specializată în crearea buchetelor de flori și a decorațiunilor pentru evenimente și ceremonii.

Natka este brutar artizan și are propria brutărie în Chișinău, numită Iarba noastră, unde vinde pâine cu maia și alte bunătăți coapte. Brutăria ei primitoare a devenit locul predilect de întâlnire, marțea, a celor trei femei care au rezonat și au creat Feneile de Marți.

Află mai multe despre proiectul și comunitatea Femeile de Marți din interviul nostru cu Nadya Glo, co-fondatoare Femeile de Marți.

Ileana și Natka

Curatorialist: Cum v-ați întâlnit voi trei, femeile din spatele proiectului Femeile de Marți, și ce v-a adus împreună aici și acum?

Nadya: Acest proiect s-a născut treptat, a trecut prin diferite etape. De-a lungul mai multor ani am lucrat în sfera creativă și-mi doream mult să concep un proiect de suflet, doar al meu. Inițial mă gândeam să creez un brand de îmbrăcăminte casual, dar întâlnirea cu Ileana și Natka a schimbat esențial conceptul.

Astfel, am ajuns să muncim la crearea unei comunități de femei, unde fiecare să-și permită să fie vulnerabilă, să vorbească despre tot și să nu-și ascundă emoțiile.

De fapt, ne-am dorit un fel de sisterhood, unde susținerea reciprocă devine inspirație pentru noi toate.

De ce Femeile de Marți? Care este povestea numelui? Și de ce este marțea o zi cu totul specială pentru voi?

Femeile de Marți a apărut ca rezultat ale escapadelor după pâine. Eu și Ileana Di Leonardo obișnuiam să mergem la Natka, care e artizană, coace pâine cu maia și o vinde sub brandul Iarba Noastră. Cred că au trecut câteva săptămâni la rând până când Natka ne-a invitat să rămânem la un pahar de vin. Desigur, ce pot să mai facă trei femei care iubesc pâinea muncită?

Am povestit mult, am vorbit despre viețile noastre, despre ce inspiră dar și despre momente dificile.

E o mare bucurie să întâlnești oamenii cu care respiri aceleași idei și viziuni de viață. Ne-am împrietenit. Mult mai târziu am realizat că ne întâlneam în zilele de marți. Femeile de Marți a devenit o extensie logică a acestor întâlniri.

Ileana a fost cea care a zis gata – așa ne vom numi.

Femeile de Marți

Femeile de Marți
Natka

 

Care sunt gândurile cu care ați plecat la drum în acest proiect? Ce v-ați propus să oferiți prin intermediul acestei comunități?

Ne-am inspirat mult din prietenia noastră cu Natka și am dus Femeile de Marți în zona care ne place cel mai mult. Imaginile simbol sunt cele ale femeilor cu pâine, flori, cafea și vin.  Le-am completat organic cu alte detalii ale prieteniei noastre.

Ileana s-a implicat fundamental la un moment dat, aducând viziunea ei despre cum trebuie să fie filosofia brandului, imaginea și conceptul despre produse. Așa s-au aranjat procesele de lucru la design-ul hainelor, relația cu atelierele de croitorie și multe alte detalii.

Iarba Noastră rămâne a fi casa Femeilor de Marți, Natka continuă să coacă pâine în brutăria sa și să inspire prin meșteșug dar și prin modul său de viață.

Femeile de Marți spun poveștile femeilor prin toate produsele pe care le oferă, vorbesc despre emoții și drumul ales.

Femeile de Marți

Femeile de Marți

Cum sunt femeile cărora vă adresați și care aleg să facă parte din această comunitate?

Ne adresăm femeilor autentice, celor care au o relație sinceră cu propria persoană și sunt deschise spre lumea în care trăiesc. Femeilor care iubesc viața în plinătatea ei, care-și trăiesc emoțiile și simt o legătură profundă cu natura. Femeilor care își permit să fie vulnerabile și știu ce-și doresc sau, cel puțin, ce nu-și doresc. Femeilor care se pun pe primul loc și rămân fidele propriilor valori. Femeilor care aleg Pământul și au grijă de el, aduc frumusețe și armonie prin munca și relațiile cu cei din jur.

În vremurile de demult, comunitățile aveau un rol important în viața oamenilor. Cum vedeți rolul comunităților acum? Vine proiectul vostru în întâmpinarea unor nevoi sociale în contextul actual?

Da, am mai zis că ideea de a crea un brand vestimentar a crescut și s-a transformat într-un proiect social. Nu simțim nevoia de a vorbi pur și simplu despre modă și stil. Credem cu tărie că omul se exprimă și prin alegerile sale vestimentare, unde contează mai mult ceea ce vine din interior.

Comunicăm permanent cu multe femei și am observat de multe ori că singurătatea e un însoțitor pentru foarte multe dintre noi. Și, uneori, tindem să credem că toată lumea e împotriva noastră, că în situațiile noastre de criză suntem fără niciun ajutor, că toată lumea ne evită pentru că suntem într-o depresie sau suferim de burnout.

Și atunci când ajungem într-un spațiu de siguranță, ajungem să comunicăm cu alți oameni, care se deschid la rândul lor. Și aflăm că suntem în aceeași barcă, și cam fiecare al doilea e în hainele tale, are aproape aceleași probleme. De asta ne dorim o comunitate în care să ne ajutăm cu sfaturi, suport și inspirație. Uneori e suficient să auzi – eu știu ce simți.

Femeile de Marți

Pe cine ați mai atras alături de voi în acest proiect? Care sunt criteriile după care alegeți parteneri pentru Femeile de Marți?

Oamenii ni se alătură în mod natural aș spune, nu facem un efort intenționat în direcția asta. Întâlnim femei cu care se întâmplă să comunicăm mai mult, să ne împărtășim istoriile și să vrem să ne asociem.

Până acum s-a întâmplat ca femeile despre care vorbim să fie prietenele noastre. Nu ne-am gândit să organizăm colaborări cu influenceri, pentru o imagine de statut sau să plătim pentru promovare. Chiar dacă proiectul Femeile de Marți este un business, noi ne dorim să-l păstrăm autentic. O popularitate de moment ne-ar fi doar dăunătoare.

Care sunt micile bucurii ale vieții pentru fiecare dintre voi? Și cum reușiți să le aduceți mai des în viața voastră?

O pâine proaspătă, unt și sare, o ceașcă de cafea, un pahar de vin spumant și oamenii dragi în jurul unei mese acoperite cu o cuvertură frumoasă. Suficient pentru a ne simți oameni fericiți și oameni norocoși.

Cum este stilul slow life pe care îl promovați, cum l-ați caracteriza? Și ce putem face ca să ajungem să aplicăm mai ușor principiile slow living?

E important să găsim ritmul de viață în care să ne simțim la propriu, să adaptăm trendurile după stilul nostru de viață. Dacă suntem atenți la nevoile corpului și a sufletului ajungem în mod firesc la o armonie de viață. Uneori, ne dorim doar să stăm în liniște sau să dormim (evident, dacă nu arde niciun deadline 🙂 )

Conceptul de slow life este cel mai aproape de filosofia brandului nostru. A trăi aici și acum, a înțelege de ce ești în acest moment alături de unii oameni și în anumite activități.

În cărțile deștepte i se spune mindfulness, noi îi spunem viața ca viață. Când simți gustul cafelei, când asculți omul care îți vorbește, când urmărești ploaia, când asculți muzica preferată. În ritmul alert de viață te privezi de aceste plăceri mici, dar importante, de fiecare zi. Și te pierzi.

Pe lângă comunitatea Femeile de Marți, aveți și câteva produse sub aceeași umbrelă: îmbrăcăminte și produse pentru casă. Povestiți-ne mai multe despre aceste obiecte ce poartă marca „Femeile de Marți”, prin ce sunt ele speciale?

Prin Femeile de Marți ne-am dorit în primul rând să lansăm un schimb de idei și experiențe între femeile care ne inspiră prin stilul lor de viață.

Apoi, Femeile de Marți e brandul sub umbrela căruia oferim îmbrăcăminte și obiecte de decor care să inspire acel suflu de slow life. În miezul filosofiei noastre stă haina care poate fi purtată în cele mai variate momente ale vieții. O haină din stofă autentică românească, produsă în România, care trece prin mâinile creatoarelor din Moldova, unde e croită și brodată manual. Avem nevoie de haine bune de purtat ani la rând fără a ieși din modă, fără să-și piardă din actualitate, haine cu istorie.

Obiectele de decor sunt ceea ce ne definește casa în care trăim. Casa e locul în care ne întoarcem de fiecare dată, e refugiul nostru stabil. Acolo unde e cald, miroase a mâncarea noastră, răsună muzică și se aud râsete. Și ne place să oferim această căldură.

Femeile de Marți

Femeile de Marți

Dacă ar fi să dați un singur sfat femeilor din comunitatea Femeile de Marți, care ar fi acela?

Trăiți viața ca viață!

Femeile de Marți

Voi ce aveți frumos astăzi?

O viață într-o lume care poate fi minunată.

Fotografii: arhivă Nadya Glo

Andreea Mira
Andreea Mirahttps://andreeamira.ro/
Creatoare de povești scrise și vizuale. Fotografă de food (aruncă un ochi pe www.instagram.com/andreea.mira), food blogger @www.infarfurie.ro și profesionistă în comunicare cu peste 15 ani de experiență. Sunt mamă a doi copii minunați care mă ajută adesea să văd lumea cu alți ochi. Îmi place să beau cafea, să alerg dimineața, să admir case vechi și să descopăr poveștile celorlalți.