Cineva suna la un magazin suedez de mobilă.
– Bună ziua. Aș vrea să cumpăr o masă de 6 persoane, dar nu stiu dacă-mi încape în mașină.
– Dar ce mașină aveți?, întreabă angajatul.
– Una roșie… răspunde clientul
– Atunci nu.
Acesta este primul banc-scenetă pe care îl spunea acum ceva vreme fiul meu de 5 ani.
Râdeam râdeam până când am realizat că acel client sunt și eu.
De fapt, încerc să nu mai fiu acel om ce face alegeri pripite, fară să studieze în prealabil mai mult despre ceea ce cumpără, alegeri ce nu sunt trecute prin anumite filtre și socoteli.
Astăzi încerc să aduc maturitatea vârstei în alegerile pe care le fac pentru mine și familia mea.
Alegeri mai conștiente chit că sunt lucruri mărunte, reflectate în acțiunile de zi cu zi, dar și în situații mai consistente ce determină lifestyle-ul nostru.
Iar asta pentru că drumul pe care am pornit în ultimii ani ca familie, după nașterea primului copil, a fost determinat de o conștientizare acută pe multe verticale: bugetul limitat și reconfigurat al familiei, food waste-ul cu care începusem să avem o problemă, excesul de plastic și gunoi care necesita o acțiune concretă din partea noastră, responsabilitatea asupra mediului și cum puteam face pasi către o viață mai sustenabilă.
de la xoxo la YOXO
Eram flower power căci vin dintr-o generație care a început să muncească din timpul facultății, să se descurce și să fie independentă financiar, să câștige bine timpuriu și, mărturisesc, personal să nu prea conștientizez impactul alegeilor mele asupra propriului buget. Luam lucrurile ad litteram și niciodată nu am contestat prețul abonamentului de telefonie, spre exemplu. Nu am pus niciodată în perspectivă și nici nu am scalat, gândindu-mă că o reducere de 150 lei/luna la factura la telefonie înseamnă 1800 lei/an, adică contravaloarea a 12.9 perechi de mom jeans – precum cei achiziționați chiar azi. Adică „rația” mea de 3 jeans pe an acoperită pentru următorii 4 ani, doar din reducerea la abonament pe un an.
Concret: o economie în bugetul familiei făcută instant, rapid, doar prin schimbarea abonamentului la mobil și trecerea la YOXO – abonament digital, la 39 lei/luna, fără a mă lega cu o perioada contractuală. Aceleași beneficii de care am nevoie, plătind de 5 ori mai puțin.
de la xoxo la acțiuni mai conștiente și responsabile
Parte din transformarea de care vorbeam, este și o predispoziție pentru a mă informa despre fiecare brand la care apelez, fie că vorbim despre haine sau despre sursa de mâncare pentru familie. Încerc să aleg întotdeauna branduri cu abordări mai responsabile și etice pe segmentul lor de activitate.
Iar YOXO este singurul brand care aduce pe agenda publică subiectul legat de impactul asupra mediului al activității online (poluare digitală).
Sending 65 emails is roughly equivalent to driving 1km in a car. In a year, an average person in the developed world adds 136kg of CO2 to their carbon footprint from the emails they send and receive. This is equivalent to an extra 320km driven in a car. Globally, the world’s email usage generates as much CO2 as having an extra seven million cars on the roads. > sursa: BBC Science Focus Magazine
Tu câte emailuri ai trimis azi?
La începutul anului, YOXO a lansat o extensie eco de browser (Chrome) ce trimite mesaje de informare clienților despre impactul emisiilor de CO2.
Extensia este disponibilă pentru download și instalare pe desktop – Chrome browser – și va beneficia de o nouă versiune personalizată cu soluții reale și imediate. Astfel, YOXO îmi va trimite recomandări în timp real bazate pe activitatea mea, dar și statistici despre emisiile de CO2 personalizate pe ceea ce “produc” eu prin activitatea mea online.
Către o viață mai curată și mai sustenabilă, chiar și online.
Când Apple a introdus “screentime”, o simplă socoteală mi-a arătat că mi-am petrecut 10 ani din viață cu ochii în telefon. A fost șocant, dar revelator și suficient de motivant ca să reduc pe cât posibil screentime-ul.
În aceeași direcție, chiar dacă incomodă informația, rolul extensiei YOXO este acela de a crește gradul de conștientizare a faptului că activitatea online generează mai mult sau mai puțin CO2 în funcție de comportamentul pe care îl avem.
Și, evident, speră să genereze și o schimbare în bine.
Vestea bună este că fiecare dintre noi poate contribui și o putem lua pas cu pas:
1/ instalez extensia;
2/ primesc recomandările în funcție de activitatea mea online;
3/ download-ul extensiei mele înseamnă un copac plantat.
Căci, parte din promisiunea și inițiativă YOXO, alături de Plantam Fapte Bune, pentru fiecare download și instalare a extensiei, YOXO vă planta un copac. Oricine poate instala extensia fie că este sau nu client YOXO.
De la xoxo la YOXO – un pas mic, rapid dar responsabil pentru mine, cu atât de multe beneficii pentru bugetul familiei și pentru o lume mai curată.