Câte-n Lună Și-n Stele este o sintagmă care îmi aduce aminte de poveștile copilăriei, de universul imaginar în care îmi plăcea să mă pierd cu orele când eram copil. Așa că, atunci când am descoperit magazinul online Câte-n Lună Și-n Stele, mi-am dorit să explorez mai mult.
Am descoperit aici o multitudine de produse pentru copii (și chiar și câteva pentru adulți), de la jucării la îmbrăcăminte și încălțăminte, textile pentru camera copilului sau produse de îngrijirea pielii, un magazin dedicat întregului univers al copiilor.
Ioana și Ervin Rahau, împreună cu fetițele lor, Natalia și Ilinca, reprezintă nucleul uman din spatele acestui brand. Ei au inițiat acest proiect ca pe un business de familie, dedicat inițial jucăriilor de lemn și devenit ulterior un magazin pentru copii diversificat cu produse din toate categoriile, alese cu grijă de la companii a căror activitate sustenabilă este și certificată, nu doar declarată.
Ioana este din Zalău, a terminat facultatea în Cluj-Napoca și apoi s-a mutat la Timișoara când s-a angajat în corporație, în domeniul IT. Ervin este din Timișoara, a început Facultatea de Drept, dar pe care nu a mai terminat-o atunci când „a prins gustul antreprenoriatului”.
Curatorialist: Când ați demarat proiectul Câte-n lună și-n stele și care au fost circumstanțele în care v-ați gândit la acest domeniu?
Ervin: Proiectul în sine, primele discuții au început în primele luni ale anului 2017. Știam că ne dorim un magazin online, un business cu puțini angajați, nu știam nișă, însă, o data cu reîntoarcerea la serviciu a Ioanei și nevoia de jucării și produse de calitate pentru fetița noastră Natalia, a apărut de la Ioana ideea de magazin online cu jucării din lemn pentru copii.
Cum ați ales acest nume de brand?
Ne-am dorit să avem un nume care să îți rămână în memorie, deși toate cărțile de marketing iți spun să alegi o denumire de maxim 5 litere (Sony, Apple, Emag etc). Noi am vrut ceva românesc și, deși am început cu jucării din lemn, am luat în considerare să dezvoltam brandul ulterior și să avem produse „Câte-n Lună Și-n Stele” (adică multe).
Ați început cu jucării de lemn, iar acum ați extins gama de produse la tot ce înseamnă universul unui copil. Cum a decurs creșterea proiectului?
Creșterea proiectului a început gradual. În primii 2 ani am reinvestit 90% din profit în creșterea portofoliului de jucării din lemn, după care, în urma unei vizite in ianuarie 2019 la cel mai mare târg de jucării și produse pentru copii din lume, la Nuremberg, în Germania, am luat foarte multe contacte și businessul nostru a luat o cale frumoasă.
În 2019 am început să introducem jucării doar de la branduri internaționale, branduri cu produse certificate pentru siguranța copiilor, iar la final de 2019, cu emoții, am introdus textilele pentru camera copiilor. În 2020, am început și cu hăinuțe și, cum pandemia a fost benefică pentru magazinele online, am extins tot mai mult gama de produse, inclusiv pentru adulți.
Ce branduri ați ales să aduceți în magazinul online și care au fost criteriile pe baza cărora ați luat decizia? Ce valori vă ghidează în cadrul acestui proiect?
În momentul de față, Câte-n Lună Și-n Stele este distribuitor oficial în România pentru brandurile Little Dutch, Naif, Lilliputiens, Baghera, Moover Toys, Kikadu Truly Organic, Pellianni, iar pe lângă acestea mai avem alte 39 branduri în portofoliu.
În prezent, alegem doar branduri internaționale, care au produse cât mai naturale, am renunțat la multe branduri cu care nu ne mai regăsim, încercăm să limităm folosirea plasticului, de exemplu, singurul lucru la packing care nu e din hârtie este banda adeziva, asta pentru ca încă nu am găsit un furnizor si o practica ușoară de a monta banda adeziva din hârtie.
Încercăm și la ambalare să folosim hârtie FSC din resurse regenerabile și cumva și la brandurile din shop ne ghidăm în acest sens. La haine, încălțăminte încercăm să promovăm brandurile care investesc în materiale organice, naturale, materiale sustenabile, de o calitate premium, nu încurajăm consumatorismul.
Sunt și branduri românești pe care le reprezentați?
În prezent, nu mai avem branduri romanești, nu pentru că nu ne-am dori să promovăm brandurile romanești, ci pentru că foarte puține branduri românești își certifica produsele și mai există o problemă legată de exclusivitate.
Dacă ar fi să alegeți un singur cuvânt pentru a sintetiza brandul Câte-n Lună Și-n Stele, care ar fi acela?
Poveste
Ce recomandări de cadouri ne faceți pentru sărbătorile de iarnă?
Less is more, nu încurajăm consumatorismul, alegeți cadouri de calitate, trainice, indiferent că alegeți Câte-n Lună Și-n Stele sau alt brand.
Care a fost cel mai emoționant, surprinzător sau amuzant feedback primit de la un client?
Sunt atât de multe feedbackuri faine, amuzante, dar cumva cele pe care le țin minte sunt cele unde clienții au întâmpinat o problema și am reușit să le rezolvăm, asta chiar dacă a trebuit să merg, de exemplu, în ziua de Crăciun, cu o piesa de schimb la client acasă și să îi montez căsuța de păpuși cu piesa respectivă, în garaj, ca moșul să poată veni cu cadoul.
fotografii: Câte-n Lună Și-n Stele