Mudi – haine outdoor pentru copii, indiferent de anotimp

Durata: 8 minute

Până să am copii, nu m-am gândit cât de importantă este pentru ei să își petreacă timpul în natură sau că există haine outdoor pentru copii speciale pentru activitățile în aer liber.

Atunci când am fost însărcinată cu primul copil și, mai ales, după ce am devenit mamă, am început să citesc cărți și articole pe tema parentingului. Printre principiile descoperite atunci era și cel al lăsării copilului să descopere lumea prin propriile forțe, chiar dacă asta însemna statul direct pe jos, în parc, scurmarea pământului direct cu mâinile, săritul în băltoace, jucatul cu noroiul, studierea gângăniilor și câte și mai câte.

Am decis să adopt această cultură a libertății de mișcare și de joacă pentru cei mici. Iar mai târziu, am îmbrățișat și conceptul de friluftsliv, filosofia țărilot nordice care susține petrecerea unui timp semnificativ afară, indiferent de anotimp. Vorba lor, nu există vreme urâtă, ci doar haine nepotrivite.

Și m-am bucurat când am descoperit Mudi, un magazin online cu haine outdoor pentru copii, care oferă soluții ingenioase pentru a sprijini joaca și spiritul de aventură al copiilor, indiferent de anotimp.

Mudi este un proiect antreprenorial dezvoltat de Mihaela Gordon. Mihaela are 40 de ani, este din Cluj-Napoca și a absolvit Facultatea de Automatică și Calculatoare din cadrul UTCN. Are  experiență profesională în domeniul software și marketing online, iar ultimul job a fost în SEO.

haine outdoor pentru copii
Mihaela Grodon – inițiatoarea Mudi

Mihaela a mai avut și alte inițiative antreprenoriale (o agenție de marketing online), iar în ultima perioadă a devenit pasionată de domeniul ecommerce. Inspirată și de fiica sa de 2 ani și jumătate, în octombrie 2021 a lansat Mudi – un magazin online de haine outdoor pentru copii.

Citește mai jos interviul cu Mihaela Gordon, inițiatoarea Mudi despre cum a pornit pe acest drum, cum a ales brandurile din portofoliu și cum vrea să educe mămicile din România despre filosofia nordică despre activitățile outdoor pentru copii.

Fotograf: Patricia Mutiu

Curatorialist: Când ai demarat magazinul online Mudi și cum ți-a venit ideea lansării unui proiect pe cont propriu?

Mihaela: Cred că, o dată ce ai avut un proiect pe cont propriu, ești obișnuit să cauți oportunități în jurul tău. Întotdeauna i-am admirat pe părinții care își încurajează copiii să petreacă timp în aer liber și să exploreze, fie că asta înseamnă joaca în parc, timp petrecut în curte, excursii în locuri noi sau pur și simplu ieșirea zilnica în jurul blocului. Și mi-am dorit să fiu un astfel de părinte.

Când fiica mea a început să facă primii pași am vrut să o susțin în micile ei aventuri dar mi-am dat seama ca nu e tare ușor să găsești hăinuțe outdoor pentru copii. Desigur, existau câteva opțiuni, dar aveau varietate mică de produse, livrarea dura mult sau calitatea nu era cea pe care mi-o doream. Atunci am considerat că un magazin cu haine outdoor premium ar fi binevenit pe piața din România.

Mudi a pornit în Octombrie 2021, iar sezonul de iarnă a fost promițător pentru un magazin nou lansat.

fotograf: Patricia Mutiu

De ce ai ales nișa hainelor outdoor pentru copii?

Sunt mama și îmi doresc ca fiica mea să crească aproape de natură. Îmi e foarte ușor să studiez branduri pentru copii, tipuri noi de haine, funcționalitatea lor și să transpun asta în beneficiile pe care le aduc copilului și părintelui.

Vrei, nu vrei, ca părinte ai acest mindset „ce aș cumpăra eu pentru copilul meu?” sau „e suficient de bun/sigur pentru copilul meu?”.

Cum ai ales numele de brand, ce semnificație are?

Numele Mudi a venit dintr-o joacă cu cuvântul „mud”. Am vrut ca numele să fie scurt și ușor de ținut minte și așa am ajuns la Mudi, pe care eu îl pronunț românește, fonetic. Poate un mic rol l-a avut și faptul ca fiica mea este fan Peppa și adoră să sară în bălțile cu apa și noroi (sau „noioi” cum zice ea).

Dacă ești părinte și îți lași copilul să se joace în noroi, felicitări! Mudi te susține cu echipamentul necesar.

Cum ai ales brandurile scandinave pe care le regăsim în magazinul online? Ce valori ai avut în vedere în această selecție?

Am căutat branduri cu tradiție, care să aibă produse funcționale și durabile, potrivite pentru outdoor. Iar la scandinavi am găsit astfel de branduri, care, în plus, pun mare preț si pe sustenabilitate și respect pentru mediu.

Care ar fi filosofia nordică privind joaca afară a copiilor, indiferent de anotimp? Crezi că se poate educa și publicul român în sensul acesta?

Scandinavii iubesc natura, iar petrecerea timpului în aer liber face parte din cultura lor. Indiferent de vreme sau de anotimp. Și toate acestea le învață și copii lor. O zi ploioasă sau friguroasă nu e motiv să ții copilul în casă, e motiv să îl echipezi bine și să îl lași să se bucure de o noua aventură.

Și da, cred că ne-ar prinde bine să învățam de la nordici ca nu exista vreme nepotrivită, ci doar haine nepotrivite.

Mulți cei din generația noastră și-au petrecut vacanțele la bunici. Acum, deveniți părinți, putem oferi și copiilor noștri o părticică din acea experiență.

Și stilul de viată urban oferă posibilități de a petrece timp în aer liber. Outdoor înseamnă și un picnic în parc sau o plimbare prin cartier.

Iar cel mai important este să îi lăsăm pe copii să exploreze, să-și găsească ei propria cale de conectare cu natura; să cunoască bucuria de a sări în băltoaca de noroi, de a căuta melci după ploaie, de a face un om de zăpadă și de a studia toate gângăniile din iarbă.

Da, Mudi este și o călătorie de cunoaștere și încercăm să educăm și publicul. Avem și un blog în care îi sfătuim pe părinți cum să aleagă o salopeta impermeabila pentru copii, ce tipuri de materiale impermeabile sunt, cum să se ferească de căpușe etc.

Cum a fost începutul antreprenorial? Ce dificultăți ai întâmpinat și cum le-ai făcut față?

Fiecare drum antreprenorial e diferit. Cel mai greu aș spune că a fost să cunosc cât mai bine clienții noștri și nevoile lor. Încă fac asta, vorbesc cu mămicile, le întreb despre preferințe, mărimi, vârsta copilașului.

Apoi, ne-am adaptat și strategia de marketing pentru a comunica mai bine și mai aproape de mămicile noastre. Iar feedback-ul primit este încurajator.

Momentan, nu am văzut branduri românești în portofoliu. Nu ai găsit parteneri autohtoni încă? Urmează să fie extins portofoliul și pentru producători români?

Avem în portofoliu un brand născut în Munchen, dar cu fondatori români, de la care avem produse din lână organică, fabricate sustenabil — Organic by Feldman. Ne place lâna purtată ca prim strat iarna, dar și lâna de vară. Suntem deschiși colaborării cu orice brand care împărtășește valorile noastre.

Cum ai descrie profilul cumpărătoarei Mudi.ro?

Ai întrebat bine „cumpărătoare”, majoritatea clienților noștri sunt mămicile. Sunt acele mămici care își doresc o copilărie frumoasă pentru puii lor și sunt gata să-i susțină în aventurile lor. Apreciază oportunitățile de învățare și explorare pe care le pot oferi copiilor și sunt conștiente de beneficiile timpului petrecut în aer liber.

Ce piese ne recomanzi pentru acest sezon în care sunt frecvente vacanțele la mare ori drumețiile la munte?

Țin tare mult la protecția solară, așadar toate costumele de baie Mudi au protecție UV50+ și sunt așa mai “acoperitoare” ca să protejeze mai mult din pielea sensibilă a copilului. Știu că e greu să tot aplici loțiunea solară pe năzdrăvanii ăștia mici, așadar mai puțină muncă aici pentru părinte. Recomand și pălăriile de soare, nu doar la mare, ci oricând copilul se joacă în soare.

fotograf: Patricia Mutiu

fotograf: Patricia Mutiu

Iar pentru drumețiile la munte, hainele anti-căpușe de la Reima sunt de mare ajutor. Ele sunt niște haine normale, foarte potrivite pentru drumeție, însă sunt tratate cu un repelent care alunga căpușele.

Ai în portofoliu hainele anti-căpușe. Ce alte produse inovative mai găsim la Mudi?

După cum spuneam, avem colecția Reima Anti-Bite de hăinuțe pentru copii care protejează împotriva căpușelor. Sunt tratate cu un repelent sigur care alunga insectele. Șosetele Anti-Bite au fost bestseller în sezonul de primăvara-vară, dar colecția cuprinde și pălării, șepci, pantaloni și hoodies.

Șosete anti-căpușe

Nu îndemn să renunțam la celelalte metode de protecție împotriva căpușelor (pe blog avem un articol cu 10 metode), însă hainele Anti-Bite sunt o opțiune foarte comoda și eficientă — efectul anti-insecte durează până la 100 de spălări. Cu cât ne protejam mai mult, cu atât scade riscul de a fi mușcați de una.

Iar hăinuțele Anti-Bite au avantajul de a fi hăinuțe normale, ușor de îmbrăcat, ușor de spălat, care îi și protejează pe copii.

Pentru sezonul de toamnă suntem deja pregătiți cu salopetele din materiale tehnice, care oferă impermeabilitate foarte bună și sunt și respirabile. Copiii transpiră în timp ce se joacă și o haină respirabilă va elimina transpirația și nu va da acea senzație neplăcuta de saună.

Iar pentru iarnă avem „cele mai călduroase mănuși pentru copii” care se pot purta până la -30 °C. Bineînțeles ca sunt produse de finlandezii de la Reima, unde iarna înseamnă zăpadă multă și temperaturi scăzute.

Tot pentru iarnă avem și salopete pentru bebeluși cu tehnologia Coffee Beans. Particule extra-fine de cafea sunt pulverizate în structura țesăturii și astfel materialul reține căldura mai bine. Un alt avantaj este că aceste haine nu se mai electrizează.

Care ar fi cuvântul care exprimă cel mai bine esența brandului Mudi?

Aventură. Cei mici sunt întotdeauna gata de aventură; noi, adulții suntem cei care trebuie să ținem pasul cu ei.

Dacă nu te-ai mai ocupa de Mudi.ro, ce ai face?

Probabil aș lucra tot în marketing online sau ecommerce.

Ce planuri de viitor ai pentru magazinul online?

Îmi doresc ca Mudi să crească și să fie prima opțiune a părinților care își pregătesc copiii pentru outdoor. Sunt categorii pe care încă nu le acoperim bine — cu oportunități de creștere. Branduri și produse noi pe care le avem în vedere. Avem în plan și o colaborare cu un designer olandez, mămică și ea.

Ce ai frumos astăzi?

Recunoștința pentru cum s-au așezat toate la locul lor, pentru familia mea și pentru mogâldeața pe care o pot îmbrățișa de zeci de ori pe zi.

fotografii: Mihaela Gordon (fotograf Patricia Mutiu, unde este specificat)

Andreea Mira
Andreea Mirahttps://andreeamira.ro/
Creatoare de povești scrise și vizuale. Fotografă de food (aruncă un ochi pe www.instagram.com/andreea.mira), food blogger @www.infarfurie.ro și profesionistă în comunicare cu peste 15 ani de experiență. Sunt mamă a doi copii minunați care mă ajută adesea să văd lumea cu alți ochi. Îmi place să beau cafea, să alerg dimineața, să admir case vechi și să descopăr poveștile celorlalți.