Maestoso este un brand românesc de accesorii, cu un design sculptural inspirat de fuziunea dintre eleganța atemporală a stilului minimalist și liniile geometrice din arhitectură și sculptură.
Proiectul antreprenorial Maestoso a fost lansat în anul 2015 de Claudia Tecuceanu, absolventă a Universității de Arhitectură și Urbanism “Ion Mincu” din București. Născuta într-o familie în care designul și arta meșteșugului au fost mereu importante, Claudia a gândit un brand în care calitatea produselor e principalul atu, alături de designul remarcabil.
Pentru Claudia, sustenabilitatea are un rol esențial în funcționarea proiectului, de la alegerea materiilor prime și a furnizorilor până la ambalaje exclusiv reciclabile sau inițiativa green ONE ORDER • ONE TREE.
Brandul Maestoso însemnă un stil de viață ancorat în prezentul conștient, în care calitatea și anduranța unui produs sunt o mică parte din procesul de încetinire și stopare a risipei.
Produsele Maestoso
Gențile au fost primele accesorii Maestoso create de Claudia, ulterior gama diversificându-se cu o colecție permanentă de pantofi și o linie de eșarfe din mătase organică.
- Materialele pentru gențile Maestoso provin de la cei mai buni furnizori din Italia: pielea naturală Palmellato de la o tăbăcărie din Milano, specializată în producția de piele texturată încă din 1989, iar pielea naturală cu textura croco de la o tăbăcărie care este situată în apropierea Florenței, în cea mai renumită zonă pentru producătorii din piele din Italia, Santa Croco sull’Arno.
- Pantofii Maestoso sunt realizați manual în Italia (regiunea Le Marche), de către meșteri artizani cu experiență de cinci generații în domeniu, exteriorul și interiorul pantofilor fiind manufacturate din piele naturală nappa.
- Eșarfele Maestoso din mătase naturală și organică sunt manufacturate tot în Italia, într-un atelier cu o istorie care începe în anul 1945, în Como, regiune faimoasă pentru țesăturile sale. Toate eșarfele sunt certificate GOTS (Global Organic Textile Standard).
Claudia ne povestește mai multe despre cum a pornit pe acest drum antreprenorial și de ce pasiunea pentru accesorii și designul de produs au condus-o pe un alt drum decât cel clasic.
Curatorialist: Ce visai să devii când erai copil?
Claudia: Dintotdeauna am fost pasionată de creație și design, însă științele exacte au fost cu adevărat prima mea dragoste. O mare pare din copilărie mi-am dorit să devin om de știință, să fiu unul dintre acei oameni în halat alb care cercetează sau dezvoltă noi tehnologii.
Cumva această combinație de interese și pasiuni s-a concretizat mai târziu în dorința mea de a studia arhitectura, îmbinarea armonioasă între tehnologie și artă.
După terminarea studiilor în cadrul Facultății de Arhitectură, de ce ai ales să fii designer de produs și nu arhitect?
Imediat după terminarea facultății, a urmat lansarea brandului și mi-am dorit inițial să dezvolt în paralel cu profesia de arhitect și proiectul Maestoso. Cumva neașteptat, am avut un feedback extraordinar încă de la început, iar brandul s-a dezvoltat rapid. Acest lucru nu mi-a mai permis nici măcar o secundă să îmi focusez atenția într-o altă direcție, însă arhitectura continuă să îmi influențeze modul de gândire și creativitatea.
Care este semnificația numelui Maestoso aplicat brandului tău?
Mi-am dorit ca numele brandului să aibă o anumită muzicalitate și să transmită cât mai ușor valorile noastre. Cuvântul cu origini italiene ‘maestoso’ reprezintă un calificativ de stare al unui pasaj muzical, într-o manieră solemnă.
Cum decurge o zi din viața ta la atelier?
În prima parte a dimineții am un meeting scurt cu mica noastră echipă, în care stabilim prioritățile și task-urile pentru ziua respectivă.
Pregătesc apoi postările și promovările din social media, în mod special pe Instagram, acolo unde am devoltat un tip de jurnal vizual în care am inclus sursele noastre de inspirație. Încercăm să oferim un conținut care să introducă privitorul în universul Maestoso și, prin care să poată îngloba în câteva secunde, spiritul și conceptele noastre.
În paralel are loc procesul de confirmare a comenzilor din ziua precedentă și a livrării acestora către clienți.
În jurul prânzului, mă ocup de obicei de partea logistică, iau legătură cu furnizorii și cu partenerii noștri și mă asigur de faptul că nu există hibe în întreg procesul de aprovizionare și livrare.
După-amiaza și seara sunt rezervate procesului creativ, dezvoltării noilor colecții și al acțiunilor pentru promovarea brandului la nivel internațional.
Ai o piesă preferată dintre toate creațiile tale?
Ultima noastră colecție de genți lansată sub numele “Infinity”, suprinde cel mai bine maturitatea estetică și transmite elocvent filosofia din spatele brandului. Cu siguranță, aș alege unul dintre cele patru modele prezente în această colecție. Cred că modelul “Enso”, o geantă al cărui design impresionează prin minimalismul său sculptural este piesa preferată.
Ce crezi că reprezintă accesoriile pentru ținuta unei femei?
La fel ca stilul, și accesoriile reprezintă o extensie a personalității fiecăruia, sunt o modalitate de comunicare nonverbală.
Ai un brand de accesorii pe care îl admiri?
Îmi plac o serie de branduri de accesorii, însă recunosc faptul că mă atrag în special cele de design interior și de produs. “Kristina Dam” este unul dintre ele, iar creațiile sale inspirate de școala Bauhaus mi se par minunate.
Care sunt sursele tale de inspirație pentru accesoriile pe care le creezi?
Designul geometric al produselor își are ca prime surse de inspirație arhitectura și cultura minimalistă, însă toate domeniile creative îmi influențează procesul de creație și vizualizare al colecțiilor.
Fie că vorbim despre lucrările lui Constantin Brâncuși, conceptele lui Oscar Niemeyer sau un film dramatic precum “Le Mepris” de Jean-Luc Godard.
Care a fost investiția inițială atunci când ai pornit acest proiect?
Investiția a fost de 35.000 de Euro și a constat în dezvoltarea primului nostru atelier și a colecției de lansare.
Care sunt principalele lecții pe care le-ai învățat ca antreprenor în România?
Spre deosebire de alte țări, România este o piață care încurajează prin diferite proiecte europene sau naționale, deschiderea și dezvoltarea unui business. Problema o constituie însă lipsa educației financiare, ceea ce face ca multe dintre acestea să nu fie profitabile.
O caracteristică importantă pe care ar trebui să o aibă orice antreprenor este reziliența.
Să fie capabil să învețe din greșelile sale sau ale altora, să se adapteze situațiilor și să aibă o dorință arzătoare de evoluție personală și profesională.
Găsim produsele Maestoso și în afară României?
Produsele pot fi comandate online pe platforma noastră: www.maestoso-design.com pentru clienți din România dar și internaționali. Maestoso mai este prezent și în magazine offline din Franța, Italia și Oman.
Ce înseamnă sustenabilitatea pentru tine și de ce este o valoare importantă pentru business-ul tău?
În contextul în care planeta este sufocată de activitățile omului din ultimele sute de ani, avem cu toții o responsabilitate de a ne asigura că vom diminua acum și pe viitor impactul asupra mediului.
Sustenabilitatea trebuie să devină pentru fiecare dintre noi o valoare extrem de importantă. În cadrul Maestoso, depunem eforturi constante pentru a micșora această amprenta, prin aprovizionare și utilizarea unor materii prime sustenabile și manufacturarea cu integritate a unor produse de înaltă calitate.
În încercarea de a reduce consumul de plastic, ambalajele produselor sunt reciclabile, iar pentru a micșora cantitatea de resturi rămasă în timpul procesului de producție, am introdus noi categorii de produse de dimensiuni reduse, pentru a reutiliza secțiuni de piele în moduri inovatoare.
Vom lansa curând o colecție capsulă realizată din piele de frunze de cactus, premiată de PETA, provenită din Mexic. Va fi practic un manifest, o primă încercare de a realiza o colecție cruelty-free, eco-friendly și cu impact minimal asupra mediului.
Am văzut manifestul sustenabil susținut de Maestoso, de a planta un copac pentru fiecare produs vândut. Cum ți-a venit această idee? Ne poți da mai multe detalii despre locul care va fi împădurit?
Inițiativa permanentă ONE ORDER • ONE TREE a împlinit deja un an și jumătate și este un demers simplu, pentru natură și sustenabilitate. Este modalitatea noastră de a oferi naturii ceva înapoi.
Următoarea serie de copaci, printre care fagi, molizi sau frasini, urmează să fie plantați în Transilvania, în zona Sighișoarei.
Care este cel mai frumos/emoționant/valoros feedback pe care l-ai primit de la o clientă?
Suntem contacti deseori de clienți să ne felicite pentru faptul că produsele primite sunt în realitate mult mai frumoase, iar ceea ce ne bucură și mai tare este recurența multor dintre ei.
Cum te vezi peste 10 ani?
În continuare Creative Director al Maestoso, un brand consolidat pe plan internațional.
fotografii: Maestoso