BELT- curele cu personalitate pentru oameni cu personalitate

Durata: 4 minute

Tudor Ciambur și Andrei Cristea sunt doi tineri antreprenori care au lansat proiectul BELT – un brand nou pe piața accesoriilor din România. BELT, după cum îi spune și numele, reprezintă un model ingenios de curea cu cataramă detașabilă și interschimbabilă, elemente din lemn și un design minimalist și elegant.

Tudor are 32 de ani și este de profesie avocat. Andrei Cristea are tot 32 de ani, este inginer industrializare proiecte noi în injecție mase plastice și locuiește în Sibiu, unde se află și atelierul BELT. Ei se cunosc de pe băncile școlii (au fost colegi de liceu) și sunt prieteni buni de peste 15 ani.

Începutul

Am pornit proiectul în 2017, pentru că ne-am dorit să creăm o curea diferită de ce se găsea la vremea aceea pe piața din România. În viziunea noastră, curelele nu sunt doar obiecte indispensabile în viața de zi cu zi, ci accesorii vestimentare menite să ne îmbogățească ținuta și să reflecte un stil personal. Așadar, povestea noastră a început cu obiectivul de a crea o curea unică, potrivită tendințelor actuale în modă și îmbrăcăminte. Nu în ultimul rând, fiind extrem de pasionați de prelucrarea lemnului, am decis să implementăm acest element nobil în curelele noastre„, povestește Tudor.

După ce au avut ideea, a început greul. Luni de zile de de cercetări, căutări de materiale, furnizori, schițe, teste și vizite în diverse fabrici din România până au realizat conceptul dorit. Apoi, cea mai dificilă parte a fost aplicarea pentru a accesa fonduri în cadrul programului guvernamental Start-Up Nation 2017.

Stabilirea consultanților, pregătirea documentației, depunerea solicitării și primirea efectivă a fondurilor a fost un proces care a durat aproape un an. În paralel cu accesarea fondurilor, s-a lucrat și la magazinul online, aflat acum la a doua versiune care nici acum nu este în totalitate pe placul celor doi parteneri.

Numele

Tudor și Andrei au decis să folosească un nume simplu și direct (BELT) pentru brandul de curele pe care urmau să îl lanseze, din terminologia engleză pentru a se putea adresa și unui public internațional. „L-am ales pentru că denumește exact produsul nostru. Nu am dat greș cu el. Clienții știu din start ce anume comercializăm„, spune Tudor.

Ca să își protejeze brandul, în 2020 au înregistrat BELT ca marcă la nivel european, obținând un certificat de înregistrare a mărcii la Oficiul Uniunii Europene pentru Proprietate Intelectuală.

Prin ce este diferită cureaua BELT

  • elemente detașabile și interschimbabile – atât cureaua efectivă, cât și catarama sunt detașabile și interschimbabile, ceea ce dă clientului posibilitatea de a-și crea propria curea originală, după preferință. Elementele pot fi achiziționate și separat – de exemplu, se poate opta pentru 2 curele și 4 catarame, caz în care vor fi disponibile 8 combinații.
  • ornamente din lemn – iubitorii lemnului pot alege dintre 7 esențe de lemn pentru a fi incluse pe catarame: carpen, abanos, fag, prun, zebrano, nuc american și chakte kok (lemn exotic de culoare roșie, întâlnit cu precădere în pădurile din peninsula Yucatan din Mexic ori în Panama).
  • posibilitatea de personalizare – cataramele pot fi personalizate prin gravarea oricărui text, simbol sau imagine, ceea ce a făcut ca produsele BELT să reprezinte și o variantă originală de cadou pentru cei dragi.

În prezent, curelele BELT sunt realizate în propriul atelier de producție din Sibiu și sunt disponibile în 7 culori de chingă, 7 culori de catarame și 7 tipuri de lemn, ceea ce înseamnă că se pot face 340 de combinații posibile! În plus, se pot face pe orice mărime, de la XS la XXXL.

Tudor mărturisește că „modelele cele mai bine vândute  sunt cele cu ornament de lemn din abanos. Fie cu cataramă neagră, fie cataramă roșie sau gri. Abanosul este cel mai bine vândut lemn al nostru. Este elegant și se prelucrează extrem de bine„.

O curea cu cataramă simplă costă 130 de lei, iar una cu ornament din lemn ajunge la 170 de lei.

  

Deși este un accesoriu vestimentar unisex, credem că se pretează mai mult bărbaților, având în vedere designul cataramelor și ornamentul de lemn. Cu toate acestea, am constatat că 60% din vânzări sunt către public feminin, fiind achiziționate cu titlu de cadouri personalizate pentru bărbați„, este de părere Tudor.

Planuri de viitor

Printre proiectele viitoare ale celor doi antreprenori se numără deschiderea unui magazin fizic, creșterea numărului de magazine partenere, dar și lansarea unor noi produse, cum ar fi curelele din piele sau portofelele.

Momentan, curelele BELT se găsesc în magazinul online BELT, iar câteva modele sunt disponibile în Cărturești și Diverta.

fotografii: BELT

Andreea Mira
Andreea Mirahttps://andreeamira.ro/
Creatoare de povești scrise și vizuale. Fotografă de food (aruncă un ochi pe www.instagram.com/andreea.mira), food blogger @www.infarfurie.ro și profesionistă în comunicare cu peste 15 ani de experiență. Sunt mamă a doi copii minunați care mă ajută adesea să văd lumea cu alți ochi. Îmi place să beau cafea, să alerg dimineața, să admir case vechi și să descopăr poveștile celorlalți.